TransAssist jest pierwszą firmą, której platforma eCMR uzyskała certyfikat zgodności ze standardami GS1.
Pierwsze próby
Próby e-CMR konkurencyjnej platformy GreenTransit zakończyła firma Geberit, producent m.in. stelaży podtynkowych i ceramiki łazienkowej. System GreenTransit umożliwia generowanie, podpisywanie, udostępnianie oraz przechowywanie online wszystkich dokumentów potrzebnych do realizacji przewozów. Testy trwały trzy miesiące i odbywały się od lipca do października 2023 roku. Cyfrowe dokumenty były używane na trasach z magazynów i zakładów produkcyjnych Geberit w Polsce do odbiorców na terytorium Niemiec.
Początkowo transporty były realizowane z wykorzystaniem dwóch wersji dokumentacji – z tradycyjnie, ręcznie wypełnionym formularzem CMR oraz dodatkowo z elektroniczną wersją tego dokumentu wygenerowaną w systemie GreenTransit. Jednak już po tygodniu okazało się, że wersja tradycyjna nie jest zupełnie potrzebna. Firma Geberit zrezygnowała więc z ręcznego tworzenia CMR i do końca testów stosowała już wyłącznie system GreenTransit w wersji hybrydowej. Zastosowanie tej formy oznacza, że przesyłce – oprócz cyfrowych dokumentów na platformie GreenTransit – towarzyszył jeden wydruk CMR z systemu, wyłącznie na potrzeby kontroli podczas transportu. – Praca z platformą przyniosła wiele benefitów takich jak lepsza komunikacja, mniej błędów, usprawnienie procesów i łatwa kontrola przesyłek online w czasie rzeczywistym. Widzimy też potencjalne oszczędności, które mogą być wypracowane, dzięki skorzystaniu z systemu GreenTransit przy większej ilości przewozów. Mogą one dotyczyć obniżenia kosztów obsługi dokumentacji transportowej, ale też istotnie przyspieszyć związane z tym procesy administracyjne – wylicza kierownik ds. transportu w firmie Geberit Produkcja Joanna Kościelak.
Czytaj więcej
W kolejnych krokach firma Geberit planuje skorzystanie z integracji z systemem SAP w celu automatycznego tworzenia, przesyłania i archiwizowania dokumentacji, a także z połączenia z bazami numerów GLN w celu usprawnienia procesu identyfikacji podmiotów biorących udział w transporcie.
Pierwsi klienci
Trans Assist ma już pierwszych klientów. – Colian Logistic to nasz pierwszy duży klient, który zezwolił nam na informowanie opinii publicznej o podjętej z Trans Assist współpracy po udanym wdrożeniu dokumentów eCMR – przypomina rzecznik Trans Assist.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS