A A+ A++

Najdroższa autostrada w Polsce przejdzie kolejny remont. Kierowcy muszą liczyć się w utrudnieniami. W perspektywie jest również wzrost opłaty za przejazd.

Remont za remontem na A4 Katowice – Kraków

Od poniedziałku, 12 lutego między węzłami Murckowska w Katowicach i Brzęczkowice w Mysłowicach (od km 343 do km 347) rozpocznie się remont jezdni w kierunku Krakowa i wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu.

  • na jezdni do Krakowa jeden pas ruchu będzie remontowany, a drugi pas będzie przejezdny,
  • na jezdni do Katowic czynne będą dwa pasy ruchu w kierunku Katowic i jeden pas w kierunku Krakowa.

Następnie od 27 marca remontowany odcinek zostanie wydłużony do 7 km (tj. od km 341 do km 348).

W lipcu prace remontowe przeniosą się na jezdnię do Katowic, gdzie jeden pas ruchu będzie remontowany, a drugi będzie przejezdny. Na jezdni do Krakowa czynne będą dwa pasy ruchu w kierunku Krakowa i jeden pas w kierunku Katowic.

Obie jezdnie na tym odcinku A4 wyremontowane zostaną do końca listopada 2024 r. – zapowiada Stalexport Autostrada Małopolska.

Kolejna podwyżka

Stalexport Autostrada Małopolska zamierza podnieść opłaty za przejazd autostradą. Od 1 kwietnia opłata na każdej bramce ma wynieść 16 zł dla aut osobowych (dotąd 15 zł) oraz 49 zł dla pojazdów pozostałych kategorii (dotąd 46 zł).

W tym miejscu warto dodać, że 16 stycznia br. zniesiono zniżkę za przejazd z wykorzystaniem płatności automatycznych. Dla osób korzystających z tej oferty oznaczało to podwyżkę z 13 zł do 15 zł.

Odcinek autostrady, którego koncesjariuszem jest Stalexport Autostrada Małopolska, mierzy 61 km (Katowice-Murckowska – Kraków-Balice). Jadąc w jedną stronę dwukrotnie mijamy bramki, co oznacza, że opłata za przejazd wynosi obecnie 30 zł, a od 1 kwietnia wyniesienie 32 zł. Przejazd w dwie strony kosztuje więc 60 zł, a od 1 kwietnia będzie kosztować 64 zł.

Umowa na koncesję dla Stalexportu Autostrady Małopolskiej wygasa w 2027 r. Zdaniem GDDKiA, planowane przez Stalexport podwyżki mogą zachęcić kierowców, np. pojazdów ciężkich, do omijania autostrady i korzystania z dróg lokalnych, co może negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na tych drogach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułReligia w odwrocie? Sprawdziliśmy, jak jest w piotrkowskich szkołach
Następny artykułPlut. Michał Dragan – bohater również po służbie