A A+ A++

1 kwietnia br. w Zielonej Górze poszerzona została strefa płatnego parkowania. Obecnie sięga ona aż do ul. Ceglanej, Sienkiewicza i Fabrycznej od południa oraz Dąbrowskiego i Wandy od zachodu. Obejmuje też ulice: Ogrodową, Moniuszki, Jedności, Podgórną i Mieszka I.

Tych zmian, podobnie jak podwyżek opłat, które formalnie obowiązują także od kwietnia, mieszkańcy jednak nie odczuli, bo w marcu prezydent miasta Janusz Kubicki ogłosił, że do odwołania wyłącza pobór opłat w strefie płatnego parkowania. Decyzja powodowana była epidemią koronawirusa.

Dziś wiemy już, że za parkowanie w mieście ponownie płacić będziemy od połowy czerwca. – Planujemy, że kontrole strefy wznowimy 15 czerwca – oznajmił Michał Szulc, z-ca dyrektora departamentu zarządzania drogami w urzędzie miasta.

Natomiast już teraz wznowiono działalność biura miejskiej strefy parkingowej w budynku przy ul. Dąbrowskiego 41. To dlatego, że wraz z wejściem nowych przepisów ważność straciły dotychczasowe karty mieszkańca. Zgodnie z nowymi zasadami, na jedno gospodarstwo domowe przypadać mogą tylko dwie takie karty, a cena drugiej będzie dużo wyższa niż obecnie (60 zł rocznie za pierwszy pojazd, 1,2 tys. zł za drugi; dotąd posiadacze kart aż trzema autami mogli parkować za darmo).

Nowe granice Strefy Płatnego Parkowania w Zielonej Górze, styczeń 2020 Arch. Rada Miejska

Urząd miasta przypomina też, że osoby z niepełnosprawnościami, posiadające kartę parkingową oraz kartę “N”, będą mogły bezpłatnie parkować w całej strefie. Zaś w przypadku posiadania jedynie karty parkingowej darmowe będą postoje tylko w wyznaczonych miejscach. Urząd zapewnia, że o wszelkie szczegóły mieszkańcy dowiadywać mogą się pod nr. telefonu 68 454 46 45.

Podwyżki cen w strefie

Cena za godzinę wzrośnie z 2 do 3 zł, a czas działania strefy wydłuży się do godz. 17. Abonament tygodniowy podrożeje z 50 do 100 zł, miesięczny – ze 120 do aż 300 zł, a roczny – z 1,1 tys. do 3 tys. zł. Płacić będą też mieszkańcy strefy. Wzrosną także opłaty za niewykupienie biletu i przekroczenie czasu postoju. Do tego z rocznymi abonamentami za symboliczną złotówkę musieli się pożegnać właściciele hybryd.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRosja próbuje uniknąć kary za nacjonalizację Jukosu
Następny artykułPodpisano umowy na przebudowę ulic Małachowskiego i Kniaziewicza