System rowerów miejskich z 345 jednośladami III generacji, przekształconymi na IV generację, ruszył 1 września w Chorzowie (Śląskie). Dotychczasowe rowery zostały wyposażone m.in. w moduły GPS – można je zablokować zdalnie, za pomocą aplikacji.
Rowery zostały odpowiednio zabezpieczone oraz wyposażone w nowe hamulce i moduły GPS. Nie będziemy już mechanicznie wpinać ich w stojaki, ale zablokujemy je w stacji zdalnie, za pomocą aplikacji. (…) Liczę na to, że dzięki tym zmianom będzie mniej kradzieży i aktów wandalizmu, a więcej radości z jazdy” – zaznaczył wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik.
Rowery zostały odpowiednio zabezpieczone oraz wyposażone w nowe hamulce i moduły GPS. Nie będziemy już mechanicznie wpinać ich w stojaki, ale zablokujemy je w stacji zdalnie, za pomocą aplikacji. (…) Liczę na to, że dzięki tym zmianom będzie mniej kradzieży i aktów wandalizmu, a więcej radości z jazdy – zaznaczył wiceprezydent Chorzowa Marcin Michalik.
Dotąd, przez trzy ostatnie sezony, w Chorzowie działał system rowerów miejskich z 46 stacjami i 460 jednośladami, dofinansowany funduszami unijnymi, którego operatorem była Nextbike Polska. Jak wynika z informacji miasta, Nextbike w ramach podpisanej umowy przekształcił teraz 345 dotychczasowych jednośladów III generacji na rowery IV generacji, zapewniając 45 stacji.
Po wypożyczeniu roweru poprzez zeskanowanie kodu QR aplikacją Nextbike zamek otworzy się automatycznie, natomiast przy zwrocie roweru wystarczy zamknąć blokadę.
Miasto informuje, że dzięki takiemu przekształceniu pojazdów, w przyszłym sezonie chorzowski Rower Miejski mógłby się stać częścią Roweru Metropolitalnego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS