A A+ A++

– Przebudowa Kilińskiego wkracza w ostatni etap. Od 1 września będziemy mogli już przejechać całą aleją od Politechniki po stary most – informował na środowej konferencji prasowej prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

Prezydent spotkał się z dziennikarzami w środę obok nowego parkingu przy Zespole Szkół Technicznych, który jest już zakończony i będzie funkcjonować w systemie „parkuj i jedź. – Modernizacja al. Kilińskiego, którą powoli kończymy, jest jedną z największych inwestycji drogowych w ostatnim okresie – dodawał prezydent.

I podkreślał, że kiedy o zakończonej już budowie obwodnicy można było mówić jak o tworzeniu nowego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka – to o przebudowie al. Kilińskiego wraz z jej  skrzyżowaniami można mówić jak o modernizacji starego kręgosłupa komunikacyjnego miasta.

Zakres prac jest olbrzymi. Drogowcy zbudowali najpierw kanalizację deszczową, której kolektory zaczynają się na skrzyżowaniu Al. Jachowicza z ul. 11 Listopada, ciągną się pod całą Kilińskiego i przez ul. Warszawską oraz Mostową łączą się z Rybakami. Przy tej okazji zbudowali nową nawierzchnię, drogę rowerową, ułożyli chodniki i zainstalowali nowe oświetlenie.

Zmodernizowali też sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach i zainstalowali ją na skrzyżowaniu al. Kilińskiego z ul. Padlewskiego.
Największe zmiany nastąpiły na skrzyżowaniu z Alejami Jachowicza, al. Piłsudskiego oraz ul. Dworcową i Otolińską. Prawie równie duże zmiany nastąpią na skrzyżowaniu Kilińskiego z ul. Warszawską, Mostową i Norbertańską, gdzie powstaje właśnie klasyczne rondo.

Choć od 1 września można będzie tędy jeździć (także wjazd i wyjazd z ul. Warszawskiej będzie przejezdny) to prace jeszcze tu potrwają. Drogowcy będą budować nowy wlot w ul. Norbertańską oraz połączenie z budowanym obecnie  wiaduktem do ogrodu zoologicznego. I roboty te potrwają do końca listopada, kiedy to właśnie ten ostatni obiekt będzie gotowy.

Przebudowa al. Kilińskiego wraz z odcinkiem ul. Mostowej i Kolejowej (odcinek między mostem im. Legionów Piłsudskiego, a rondem im. Jana Marka Lajourdie na Radziwiu) oraz fragmentem al. Jachowicza jest jednym z elementów tzw. II Programu Mobilności Miejskiej.

Za przebudowę tego starego kręgosłupa komunikacyjnego Płocka Miejski Zarząd Dróg zapłaci 38 mln zł. Część tych kosztów – nieco ponad 2,3 mln zł – pokryją Wodociągi Płockie. Płock zdobył też dofinansowanie unijne na poziomie 80 proc., czyli 18 mln zł.

Kolejnym składnikiem wspomnianego II Programu Mobilności Miejskiej jest budowany obecnie jeszcze jeden parking, który także będzie funkcjonował w systemie „parkuj i jedź”. Powstaje on między ogrodem zoologicznym, a strzelnicą. Zmieści się na nim 130 samochodów osobowych, sześć stanowisk będzie dla osób niepełnosprawnych.

Parking ten połączy z wiaduktem nad torami nowa droga z chodnikiem i oświetleniem. Przy okazji drogowcy zbudują kanalizację deszczową, a także (na terenie parkingu) zbiornik retencyjny (o pojemności ponad 31 metrów sześć.) i odprowadzenie deszczówki do kanalizacji na terenie zoo. Na koniec zainstalują system informacji parkingowej (w okolicach nowego wiaduktu stanie wyświetlacz, na którym znajdzie się informacja o liczbie wolnych miejsc na parkingu).

Koszt budowy parkingu wraz z drogą dojazdową wyniesie 3,4 mln zł. Płock zdobył dofinansowanie unijne na te inwestycję na poziomie 80 proc. kosztów (2,7 mln zł).

Opr. hw

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOświadczenie Gminy Giby ws. cmentarza staroobrzędowców w Białogórach
Następny artykuł„Śniegu już nigdy nie będzie”: zobacz zwiastun polskiego kandydata do Oscara