A A+ A++

Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od nowego roku.

ZUS musi prowadzić ewidencję takich umów. O zawarciu umowy o dzieło płatnik składek lub osoba fizyczna zlecająca dzieło zawiadamia ZUS.

Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:

– zawartych z własnym pracownikiem,

– wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,

– zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które  wchodzą w zakres prowadzonej działalności.

Umowy zawarte od 1 stycznia 2021 r. trzeba wykazać w nowym formularzu RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło). Należy go złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o dzieło. Formularz RUD można przekazać elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą.

[Paweł Szkalej / rzecznik świętokrzyskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych]

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPościg i strzały w Łodzi. Auto o mało nie przejechało policjanta
Następny artykułSylwester. Zostaliśmy w domach. “Małopolanie zastosowali się do obostrzeń”