A A+ A++
Od 1 października wzrosną ceny niektórych usług Poczty Polskiej
Od 1 października wzrosną ceny niektórych usług Poczty Polskiej
fot. Liya_Blumesser / / Shutterstock

Cena listów nierejestrowanych oraz poleconych w formatach S i M od 1 października br. wzrośnie o 30 gr, a za paczki pocztowe w gabarycie A trzeba będzie zapłacić o 1 zł więcej – poinformowała w poniedziałek Poczta Polska. Ceny przesyłek w obrocie zagranicznym nie zmienią się.

Poczta Polska podała w komunikacie, że zmiany „Cennika usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym” zostały przyjęte przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jak zaznaczono, skala podwyżek wybranych usług w obrocie krajowym nie przekracza kilkunastu procent, a w większości przypadków to kilka procent.

Cena popularnych listów nierejestrowanych oraz poleconych w najczęściej wybieranych formatach S i M, wzrośnie o 30 gr. Z kolei za popularne paczki pocztowe w gabarycie A, zapłacimy o 1 zł więcej” – podała Poczta Polska w komunikacie.

Poczta wyjaśniła, że zmiana cennik spowodowana jest rosnącymi kosztami pracy i transportu, ogólnoświatowym wzrostem cen surowców wykorzystywanych przez spółkę oraz spadającym wolumenem przesyłek listowych. Jak dodano, dla Poczty Polskiej “nawet niewielka korekta cen świadczonych usług, to dodatkowy wzrost przychodu, który umożliwi uruchamianie nowych placówek pocztowych, jak i utrzymanie tych rzadziej odwiedzanych przez klientów, zlokalizowanych na terenach wiejskich”.

“Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa pocztowego, Poczta nie może zamykać nierentownych placówek czy likwidować usług, które przynoszą straty. Takie obowiązki nie dotykają konkurencji. Inne podmioty funkcjonujące na rynku usług pocztowych, w przeciwieństwie do spółki, mogą kierować się w swojej działalności wyłącznie kalkulacjami biznesowymi i efektywnością kosztową” – zaznaczyła Poczta Polska.

Czy obligacje detaliczne są bezpieczne? Czy chronią przed inflacją? Odpowiadamy na 50 najczęstszych i najważniejszych pytań o propozycję Skarbu Państwa dla oszczędzających.

Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

Dodano, że dostęp do usług wyznaczonego operatora możliwy jest pięć dni w tygodniu, a w niektórych miejscach – przez siedem.

Poczta Polska zajmuje się świadczeniem usług pocztowych, bankowo-ubezpieczeniowych oraz usług logistycznych. Firma zatrudnia obecnie ponad 70 tys. pracowników, a jej sieć obejmuje 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. (PAP)

autor: Anna Bytniewska

ab/ pad/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł​Śluza Miłomłyn zamknięta z powodu remontu
Następny artykułZUS i PFRON odpowiedzą na pytania osób z niepełnosprawnością