Ocon musiał zacząć szukać nowego pracodawcy po tym, jak w czerwcu ogłoszono, że po trwającym sezonie rozstanie się z Alpine. Chociaż przez chwilę mówiono o możliwym związku z Mercedesem, szybko stało się jasne, że to Haas będzie dla Francuza najpoważniejszą opcją.
W czwartkowy poranek oficjalnie ogłoszono, że Ocon zostanie kierowcą Haasa począwszy od sezonu 2025. Dokładnej długości umowy nie ujawniono, podając jedynie, że obowiązywać ona będzie przez kilka lat. W Haasie 27-letni Francuz dołączy do debiutanta – Olivera Bearmana. Amerykańska stajnia rozpocznie więc kolejną kampanię z zupełnie nowym składem. Odejdą Nico Hulkenberg oraz Kevin Magnussen.
– Jestem podekscytowany rozpoczęciem nowego rozdziału w mojej karierze i dołączeniem na początku sezonu 2025 do Haas F1 Team – przekazał uczestnik 146 grand prix i zwycięzca jednego z nich – na Węgrzech w 2021 roku.
– Dołączam do bardzo ambitnego zespołu wyścigowego, którego duch, etyka pracy i niezaprzeczalna ścieżka rozwoju bardzo mi zaimponowały. Chciałbym podziękować Gene’owi Haasowi i Ayao Komatsu za ich zaufanie i wsparcie oraz za nasze szczere i owocne dyskusje w ostatnich miesiącach.
– Jeśli chodzi o bardziej osobiste kwestie, jestem bardzo szczęśliwy, że ponownie będę pracował z Ayao. Brał udział w moim debiucie, gdy po raz pierwszy wsiadłem do samochodu Formuły 1 podczas moich juniorskich czasów w Lotusie. Haas F1 Team ma ekscytujące plany i jasne cele na przyszłość. Cieszę się na myśl o współpracy ze wszystkimi w Kannapolis, Banbury i Maranello oraz z powodu bycia częścią tego projektu.
Esteban Ocon, Alpine
Autor zdjęcia: Ferrari
Wspomniana przez Ocona współpraca z Komatsu miała miejsce w 2014 roku. Japończyk był inżynierem Francuza podczas jego pierwszego testu z Lotusem w Abu Zabi.
– Jestem zachwycony, że udało nam się zapewnić usługi Estebana Ocona – przyznał Komatsu. – Oczywiście od dawna jestem świadomy jego talentu. Pokazał go już przed laty po mocnych występach w juniorskich seriach. W 2014 roku wygrał European Formula 3 Championship.
– Esteban stał się uznanym talentem w Formule 1 i oczywiście zwycięzcą grand prix. Doświadczenie, które wnosi, wynikające nie tylko z talentu, ale i pracy z producentem, będzie korzystne dla naszego rozwoju. Ważne było, abyśmy obok Olivera Bearmana mieli kierowcę z doświadczeniem, chociaż Esteban ma dopiero 27 lat i też ma jeszcze wiele do udowodnienia.
– Myślę, że mamy głodny, dynamiczny duet kierowców i nie mogę się doczekać, aby powitać Estebana w Haas F1 Team w 2025 roku.
Ocon wyścigowy debiut w F1 zaliczył w 2016 roku wraz z Manorem. Następnie dołączył do Force India. Sezon 2019 spędził jako rezerwowy kierowca Mercedesa, a już w kolejnym roku związał się z Alpine (wtedy Renault). Współpraca z rodzimym dla niego zespołem zaowocowała jak do tej pory jednym zwycięstwem i jednym trzecim miejscem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS