A A+ A++

Dotyczą dwóch odcinków dwujezdniowej trasy ekspresowej S17 z trzema pasami ruchu w obie strony: Drewnica – Ząbki oraz Ząbki – Warszawa Wschód. W przeciągających się biurokratycznych procedurach już nie widać końca, więc rozpoczęcie prac w terenie oddala się w nieokreśloną przyszłość. Prawdopodobnie na zrealizowanie inwestycji trzeba będzie czekać nawet kilkanaście lat. Warszawski ring może więc pozostać dziurawy nawet przez najbliższe kilkanaście lat. Zwłaszcza, że według serwisu conadrogach.pl, wciąż nie można uzgodnić docelowego przebiegu trasy przez protesty mieszkańców Wesołej. Nie wiadomo, czy pobiegnie ona tunelem czy nasypem. Ocenia się, że proces inwestycyjny Wschodniej Obwodnicy Warszawy cofa się do połowy minionej dekady, gdyż trzeba będzie aktualizować dokumentację, prowadzić kolejne konsultacje społeczne, uzyskać nowe decyzje środowiskowe, a wreszcie uruchomić przetargi na przygotowanie dokumentacji i prace budowlane.

Tymczasem 15 marca formalnie wznawiane są prace budowlane na wszystkich inwestycjach drogowych w kraju, bo w tym dniu kończy się trwająca od połowy grudnia zimowa przerwa. Nowy sezon na drogach pod względem liczby oddawanych do ruchu odcinków nie będzie się jednak zaliczał do imponujących: według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), do końca grudnia oddanych ma być ok. 260 km. To znacznie mniej zarówno w porównaniu do ubiegłego roku (oddanych 345 km) jak i 2021 r (425 km). Bieżący rok przyniesie kierowcom prawie 50 km autostrady A18, 193 km dróg ekspresowych oraz 14 km obwodnic w ciągu dróg krajowych. Z planów kontraktowych m.in. wynika, że w pierwszej połowie 2023 roku powinniśmy jechać już całą zachodnią obwodnicą Łodzi dzięki oddaniu północnego fragmentu trasy S14. Na sierpień i wrzesień zaplanowano oddanie ekspresówki S11 od Bobolic do Koszalina, do jesieni powinna się zakończyć budowa południowego odcinka trasy S3 pomiędzy Bolkowem a granicą z Czechami w Lubawce. Także jesienią ma być gotowa południowa nitka autostrady A18 w kierunku Berlina, czyli przebudowywane „najdłuższe schody Europy” nazywane tak z powodu jeszcze poniemieckiej nawierzchni z betonowych płyt.

Planowan … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBłażej Krzyształowicz: Odbiera to nadzieję i energię
Następny artykułPogoda na 16 dni: początku wiosny możemy nie zauważyć