A A+ A++

Drogowcy unieważnili przetarg na wyznaczenie trasy północnej obwodnicy Olsztyna wraz z obwodnicą Dywit. Powodem są pieniądze, a precyzyjniej — ich brak.

Zobacz także: Przetargi na dokumentacje dla obwodnic Olsztyna i Dywit oraz Szczytna unieważnione. Dlaczego? — Unieważniliśmy dziś postępowania przetargowe na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami…
Zobacz także: Drugie podejście do północnej obwodnicy Olsztyna  W tym tygodniu dowiemy się, czy są chętni do wytyczenia trasy północnej obwodnicy Olsztyna. To już drugie podejście, bowiem pierwszy przetarg został unieważniony…
Zobacz także: Północna obwodnica Olsztyna: dostaniemy trzy drogi w jednym? Szacunkowy koszt budowy północnej obwodnicy Olsztyna to około 980 mln zł Za dziesięć lat powinniśmy już pojechać północną obwodnicą Olsztyna. Zanim jednak tak się stanie, czeka nas drogowa rewolucja, bo pod hasłem obwodnica…

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła przetarg na studium korytarzowe i studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla północnej obwodnicy Olsztyna i obwodnicy Dywit w ciągu drogi krajowej nr 51. O ten kontrakt starły się dwie firmy projektowe: Transprojekt Gdański, który chciał wykonać prace projektowe za 11,5 mln zł, i Mosty Katowice, które zaproponowały 4,7 mln. Jednak z postępowania przetargowego została wykluczona spółka Mosty Katowice. Firma przedstawiła informacje wprowadzające w błąd GDDKiA, co mogło mieć wpływ na wybór oferenta.

O co dokładnie chodziło?
— Informacje dotyczyły kwalifikacji i doświadczenia wskazywanego w ofercie personelu. Te osoby nie pełniły wymaganej roli w opracowaniach wcześniejszych albo w innym niż wymaganym okresie lub zakresie — wyjaśnia Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.

Mosty Katowice starły się też o kontrakt na wyznaczenie trasy obwodnic Szczytna i Pisza i z tych samych powodów — skądinąd to duża, znana spółka, która od lat działa na rynku — zostały wykluczone z tych przetargów.

Po wykluczeniu z przetargu jednego z wykonawców na stole pozostała tylko oferta spółki Transprojekt Gdański. Jednak ta zdecydowanie przewyższała kwotę 3,5 mln zł, jaką drogowcy przewidzieli na ten cel, a że GDDKiA nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty, to przetarg został unieważniony. Wykonawcy mogą do 6 listopada odwołać się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej.

Co teraz?
— Przygotowujemy materiały do ogłoszenia ponownego przetargu— zapowiedział Karol Głębocki.

To będzie już trzeci przetarg. Pierwszy. przypomnijmy, został unieważniony z braku ofert.

am

***

Dołącz do nas!

“Maseczka to znak solidarności”. To nasza kampania społeczna związana z koronawirusem. Zachęcamy wszystkich do wysyłania zdjęć w maseczkach! Będziemy je publikować na gazetaolsztynska.pl i w Gazecie Olsztyńskiej. Nie dajmy się zarazie. Żyjmy normalnie, ale “z dystansem”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLech Raczak, Krystyna Łybacka, byli rektorzy i biskupi… Znani poznaniacy, którzy zmarli w ostatnim roku
Następny artykułPortugalia: Rząd wprowadza izolację społeczną w najbardziej dotkniętych epidemią powiatach