A A+ A++

– W poniedziałek udostępnimy kierowcom nowy wiadukt, który zbudowaliśmy nad powstającą zachodnią obwodnicą Brzeska – poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

– Nowy obiekt to równocześnie nowy przebieg ul. Pomianowskiej. Równocześnie likwidujemy dotychczasowe, tymczasowe przejazdy łączące obie części tej ulicy. Wiadukt jest w dalszym ciągu terenem budowy, obowiązywać będzie ograniczenie 30 km/h – dodaje Kacper Michna.

Na terenie budowy zakończono ostatnio prace związane z przebudową sieci gazowej wysokiego ciśnienia. Finalizowana jest też budowa dwóch mostów i pięciu przepustów na trasie łącznika brzeskiego (zostały do zrobienia prace wykończeniowe). Na 4/5 trasy jest już ułożona podbudowa z kruszywa, a na 1/3 pierwsze warstwy asfaltu. Inwestycja jest zaawansowana w 85%.

Trwają rozmowy z wykonawcą w sprawie rozpatrzenia roszczeń dotyczących terminu zakończenia kontraktu. Roszczenia dotyczą złych warunków pogodowych (ubiegłoroczne deszcze) i trudniejszych niż przewidywano warunków gruntowych. Wykonawca szacuje, że inwestycja zostanie zrealizowana do końca tego roku.

Brzeski łącznik 

Nowa droga powstaje między rondem w Jasieniu na DK94 a drogą krajową nr 75 w Okocimiu. Ma niespełna 3 km. Trasa określana jest mianem łącznika brzeskiego, ponieważ łączy węzeł Brzesko na autostradzie A4 z DK94 i DK75.

Pierwszy odcinek łącznika ma 2,1 km i funkcjonuje od 2016 roku. Biegnie od węzła na A4 i DW768 do ronda na DK94. Budowany odcinek pozwoli na przejazd z autostrady dalej na południe, w kierunku Sądecczyzny, z ominięciem Brzeska. Odciąży to ruch w mieście na ulicach Kościuszki, księdza Popiełuszki i Mickiewicza. Przejeżdża nimi codziennie nawet 23 tysiące pojazdów. Ta droga jest równocześnie pierwszym powstającym odcinkiem „sądeczanki”, przygotowywanej w nowym przebiegu drogi krajowej nr 75 do Nowego Sącza. 

Powstająca trasa będzie drogą główną ruchu przyspieszonego, bez skrzyżowań z drogami lokalnymi. Przecinająca ją ul. Pomianowska w Brzesku biegnie 40-metrowym wiaduktem nad obwodnicą. Budujemy też specjalny zjazd z łącznika do Szpitala Powiatowego, z którego będą korzystać pogotowie ratunkowe, policja i straż pożarna. 

Droga będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu. Na trasie poza wiaduktem nad obwodnicą powstają dwa mosty nad Uszwicą. Te mosty to część ronda, na którym będzie kończyć się nowa trasa. Rondo zostało zaprojektowane w taki sposób, żeby pozwolić w przyszłości na bezkolizyjny wjazd na „sądeczankę”. 

Na niespełna 3-kilometrowej trasie budujemy sześć przejść dla małych i średnich zwierząt. Wszystkie zostaną poprowadzone pod obwodnicą. Do każdego z przejść będą prowadzić specjalnie usytuowane płotki i ogrodzenia. 

Łącznik brzeski powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Wartość prac to ok. 100 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDo Pszowa przybyli pielgrzymi z całego regionu. Sumie przewodniczył biskup Grzegorz Olszowski [ZDJĘCIA, WIDEO]
Następny artykułCiało mężczyzny znaleziono w mieszkaniu księdza z Drobina. Na miejsce pojechał biskup, wikariusz został zawieszony