A A+ A++
ARTYKUŁ ZEWNĘTRZNY
Wprowadzanie nowego produktu na rynek to bardzo złożone przedsięwzięcie. Aby przyniosło oczekiwane efekty, należy dobrze je przemyśleć i wszystko dokładnie zaplanować. Istotne jest m.in. przeprowadzenie dogłębnej analizy zarówno potencjalnych odbiorców, jak i działań konkurencyjnych firm.


Analiza grupy docelowej, do której kierowany jest produkt

Zanim wprowadzi się nowy produkt na rynek, przede wszystkim trzeba określić, kto jest jego odbiorcą. Założenie, że dany towar ma być przeznaczony dla wszystkich, to spory błąd. Poszczególne grupy klientów mają bowiem różne potrzeby i oczekiwania. Trzeba więc dołożyć wszelkich starań, aby dobrze je poznać. W ten sposób można stworzyć profil typowego klienta, którego może zainteresować nowy produkt. Nakreślając go, należy wziąć pod uwagę m.in. takie zmienne jak jego wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, stanowisko pracy, budżet którym dysponuje, preferencje zakupowe, zainteresowania i upodobania, kwestie, które mogą powstrzymać go od zakupów itp.

W tym celu należy przeprowadzić stosowne badania. Dzięki dogłębnej analizie można lepiej przygotować, a następnie wdrożyć produkt, który będzie spełniał oczekiwania klientów. Ponadto pozwala to m.in. na zastosowanie personalizacji. Jest to przydatne narzędzie marketingowe, które cieszy się dużym uznaniem. O przykładach jego zastosowania można przeczytać pod adresem https://unilogo-drukarnia.pl/sila-personalizacji.

Przeanalizowanie sytuacji na rynku oraz działań konkurencyjnych firm

Przed wprowadzeniem produktu należy też dokładnie przeanalizować sytuację rynkową, aby sprawdzić, jakie daje ona możliwości i z jakimi zagrożeniami się wiąże. Warto więc skupić się m.in. na zbadaniu szans i ryzyka, a także zastanowieniu się nad słabymi i mocnymi stronami produktu pod względem oczekiwań rynku.

Należy również przyjrzeć się bliżej działaniom konkurencji. W pierwszej kolejności trzeba określić, kto do niej należy. Będą to oczywiście firmy, które mają w swojej ofercie podobne produkty. Potem trzeba przeanalizować poczynania konkretnych przedsiębiorstw, zwracając uwagę m.in. na to, dlaczego klienci decydują się na zakup ich towaru, co sprawia, że są z niego zadowoleni i powracają do niego, czy chcieliby w nim coś zmienić itp. Później należy odpowiedzieć sobie na pytania, czym wyróżnia się produkt, który samemu chce się wprowadzić na rynek i pod jakimi względami różni się od propozycji konkurencji.

Przygotowanie strategii sprzedażowej i komunikacyjnej

Po przeprowadzeniu różnych analiz należy wyciągnąć wnioski i na ich podstawie ustalić strategię sprzedażową oraz związaną z komunikacją. Konieczne jest m.in. przygotowanie długoterminowego planu działania, stworzenie atrakcyjnej dla klientów oferty, wyodrębnienie kanałów, jakimi będzie dystrybuowany produkt, a także zadbanie o działania marketingowe oraz dotyczące obsługi klienta. Niezbędne jest też określenie cyklu życia produktu. Takie podstawowe działania stanowią fundament przyszłego sukcesu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzarżowanie Marzanny z Hegemonem!
Następny artykułSprzątamy ogród – jakie narzędzia będą pomocne? [ Strefa biznesu ]