Powszechne zastosowanie Path Tracingu do generowania oświetlenia w grach to marzenie wielu graczy i deweloperów. NVIDIA wykonała właśnie kolejny krok na drodze do upowszechnienia tej techniki. Zadebiutował zestaw SDK do implementacji Path Tracingu przez twórców gier. Jego zastosowanie będzie na razie dosyć ograniczone, ale może posłużyć jako narzędzie, na którym zbudowane zostaną fundamenty pod przyszłe wdrożenie rozwiązania na szerszą skalę.
NVIDIA zaprezentowała pakiet SDK do implementacji Path Tracingu w grach. Zastosowanie narzędzi będzie na razie ograniczone, ale może to być fundament pod dalszy rozwój techniki.
Hogwarts Legacy – porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Omówienie trybów obrazu i Ray Tracingu, skalowanie wydajności
Udostępniony deweloperom pakiet SDK pozwala dokładnie odtworzyć fizykę źródeł światła tak, żeby uzyskana scena była jak najbliższa rzeczywistości. Osoby, które oczekują jednak rychłej implementacji techniki na skalę masową w grach wideo, mogą nieco się rozczarować. Zestaw posłuży bowiem głównie jako wyznacznik poprawności implementacji źródeł światła w poszczególnych tytułach, a także jako baza do budowy realistycznych trybów fotograficznych. Nie jest to zatem narzędzie, które na obecnym etapie uprości znacząco wdrażanie Path Tracingu do zastosowań zakładających jego wykorzystanie w czasie rzeczywistym. Z pewnością będziemy stopniowo zmierzali jednak także w tym kierunku.
Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen – Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem
W skład SDK NVIDII wchodzą następujące elementy:
- DLSS 3 – dobrze znana technika służąca do ogólnego zwiększania wydajności scen,
- RTX Direct Illumination – narzędzie pozwalające na próbkowanie dużej ilości dynamicznych źródeł światła,
- NVIDIA Real-Time Denoisers – technika pozwalająca na wydajne odszumianie źródeł światła ze zniekształceń, które powstają w wyniku stosowania path tracingu,
- Opacity Micro-Map – element zwiększający wydajność ray tracingu w scenach z dużą ilością efektów alfa,
- Shader Execution Reordering – mechanizm usprawniający kolejkowanie shaderów, co przekłada się pozytywnie na wydajność scen.
NVIDIA postarała się o dołączenie wszystkich niezbędnych komponentów, dokumentacji, a także przykładowej aplikacji wykorzystującej technikę.
Cyberpunk 2077 otrzyma pełny Path Tracing na PC. NVIDIA oraz CD Projekt RED pokażą projekt na GDC 2023
Path Tracing to najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu. Nie jest ona zbyt często wykorzystywana w grach z uwagi na bardzo duże wymagania sprzętowe. Do tej pory doczekaliśmy się jej implementacji w bardzo nielicznych tytułach, wśród których można wymienić Quake II RTX oraz Portal RTX. Trafiła także do nieoficjalnych modyfikacji gier Half-Life, Quake, Doom (1993) oraz Serious Sam. Rozwój Path Tracingu ciągle jednak postępuje, czego najlepszym przykładem jest zapowiedź pełnego wsparcia dla techniki w polskiej produkcji Cyberpunk 2077. Szczegóły poznamy już jutro (22 marca) podczas oficjalnej prezentacji CD Projekt RED i NVIDII w ramach GDC 2023.
Źródło: NVIDIA, VideoCardz
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS