Bez wątpienia DLSS jest obecnie jedną ze sztandarowych technik, obok Ray Tracingu, które są promowane przez firmę NVIDIA. Producent poinformował, że już ponad 50 gier oferuje wsparcie dla techniki rekonstrukcji obrazu z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Przypominamy, że DLSS jest zamkniętą funkcją, dostępną wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX, wyposażonych w dedykowane rdzenie Tensor. Ostatnie gry, które otrzymały wsparcie dla DLSS 2.0 (a właściwie to do jeszcze bardziej rozwiniętych wersji 2.1.66.0 oraz 2.2.6.0) to m.in. Metro Exodus: Enhanced Edition, DOOM Eternal oraz Rainbow Six: Siege. Tymczasem w dokumentacji silnika graficznego Unreal Engine 5 pojawiła się kolejna wersja DLSS – 2.2.9.0. Wnosi ona jedną, bardzo ważną zmianę względem obecnej wersji oprogramowania.
W dokumentacji silnika Unreal Engine 5, dotyczącej techniki NVIDIA DLSS, pojawiły się wzmianki o nowym trybie działania – Ultra Quality – oferującej lepszą jakość obrazu w porównaniu do obecnego trybu Quality.
Test AMD FidelityFX Super Resolution – Sprawdzamy wydajność i jakość obrazu. Czy to realna konkurencja dla NVIDIA DLSS?
Kilka dni temu zadebiutowała technika AMD FidelityFX Super Resolution, oferująca 4 tryby obrazu: Ultra Quality, Quality, Balanced oraz Performance. Wygląda na to, że NVIDIA również zamierza wprowadzić tryb o nazwie Ultra Quality (lub ostatecznie coś o podobnej nazwie) do swojej autorskiej techniki DLSS. Dokumenty silnika graficznego Unreal Engine 5, który wspiera już DLSS, ujawnia bowiem wprowadzenie piątego trybu obrazu, nazwanego tymczasowo właśnie Ultra Quality. Ma on zaoferować oczywiście najlepszą jakość, wyższą niż to co obecnie możemy otrzymać poprzez wybór trybu Quality.
Test wydajności Metro Exodus Enhanced Edition – Ray tracing na kartach graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon
Tryb Ultra Quality ma być dostępny dla wszystkich rozdzielczości oraz być wspierany przez wszystkie karty graficzne NVIDIA GeForce RTX. Poniżej możemy zobaczyć pierwsze porównanie DLSS w wersji 2.1.66.0 (wersja pochodząca z DOOM Eternal), DLSS 2.2.6.0 (plik pobrany z gry Rainbow Six: Siege) oraz DLSS 2.2.9.0 (z Unreal Engine 5). Choć na poniższym porównaniu nie widnieje tryb Ultra Quality, sama jakość implementacji DLSS wydaje się być odrobinę lepsza w porównaniu do wersji 2.2.6.0 z Rainbow Six: Siege. Obecnie nie wiemy kiedy NVIDIA oficjalnie wprowadzi tryb Ultra Quality, ale wydaje się to być tylko kwestią czasu.
Źródło: VideoCardz
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS