A A+ A++

Podczas przeprowadzonych wirtualnie targów Euronaval Online francuska firma Constructions industrielles de la Méditerranée (CNIM) przedstawiła udoskonalony wariant swojego katamaranu desantowego L-CAT Ship-to-Shore. Projekt jest odpowiedzią na wymagania stawiane przez rosnące prawdopodobieństwo operacji desantowych w silnie bronionych rejonach.

By sprostać tym wyzwaniom, CNIM postawiło na poprawę kluczowych parametrów jednostek. L-CAT Mk2 ma charakteryzować się przede wszystkim większą prędkością. W tym celu cztery dotychczasowe silniki MTU o mocy 1658 koni mechanicznych każdy zastąpiono taka samą liczba diesli MTU o mocy 1820 koni mechanicznych każdy.

Drugie wprowadzone rozwiązanie jest bardziej nowatorskie. Pomiędzy dziobami obu kadłubów, poniżej linii zanurzenia, rozpięto płat nośny podobny do stosowanych w wodolotach. Wraz z mocniejszymi silnikami pozwoliło to na zwiększenie prędkości maksymalnej z 30 do 35 węzłów.

Kolejny pomysł to zainstalowanie w części dziobowej dwóch zdalnie sterowanych stanowisk uzbrojenia z pojedynczymi działkami kalibru 20 milimetrów. Ostatnią zmianą, o której informuje CNIM, jest powiększenie i opancerzenie sterówki.

L-CAT-y są jednym z podstawowych środków transportu stosowanych na śmigłowcach desantowych typu Mistral. Francuska marynarka wojenna posiada cztery takie katamarany, zaś egipska – dwa. Jako że Marine Nationale nie zamierza modernizować swoich L-CAT-ów, wersja Mk2 powstała z myślą o eksporcie.

CNIM już promuje swój najnowszy produkt jako alternatywę dla amerykańskich poduszkowców desantowych LCAC. Francuski katamaran oferuje porównywalna prędkość przy znacznie prostszej obsłudze i niższych kosztach eksploatacji.

Zmieniające się wymagania stawiane przed morskimi jednostkami desantowymi promują nowatorskie rozwiązania. Australijska firma Sea Transport usiłuje zainteresować amerykańską piechotę morską projektem Stern Landing Vessel, gdzie rampę desantową umieszczono na rufie.

Zobacz też: Pierwszy Ship to Shore Connector dostarczony US Navy

(navalnews.com)

CNIM

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJoshua Kimmich: To nie był nasz najlepszy mecz. Mieliśmy dużo szczęścia
Następny artykułJakie są obecnie najpopularniejsze franczyzy?