Nowy Tiger 850 Sport ma ten sam silnik co najnowsza generacja modeli Tiger 900, choć jak zapewnia fabryka „850” ma odróżniać się od pozostałych modeli lepszym brzmieniem. W nowej jednostce sporo uwagi poświęcono charakterystyce, która ma być jeszcze przyjaźniejsza. Choć mocy jest tu nieznacznie mniej niż w “900”, to powinna być ona łatwiejsza do opanowania szczególnie przez początkujących motocyklistów. Nowy Tiger 850 stawia na uniwersalność a nowy motocykl mam być mistrzem podczas dojazdów do pracy, spokojnych turystycznych wyjazdów czy też wspólnych weekendowych wypadów za miasto.
Fot: Triumph
|
Fot: Triumph
|
Choć pojemność skokowa silnika pozostała niezmieniona, podobnie jak kolejność zapłonów (1-3-2) to moc maksymalna wynosi teraz 85 KM i jest osiągana przy 8500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy to 82 Nm przy 6500 obr/min. W silniku zastosowano sprzęgło antyhoppingowe, którego konstrukcja zmniejsza siłę potrzebną do obsługi dźwigni gwarantując przy okazji sporo komfortu zarówno podczas jazdy w długich trasach, jak i w mieście.
W Europie nowy Tiger 850 Sport będzie również dostępny w wersji na prawo jazdy kat. A2, z silnikiem o mocy ograniczonej do 47 KM. Procedura dostosowania motocykla do niżej mocy odbywa się wyłącznie przez zmianę oprogramowania. Co bardzo ważne gdy zdobędziesz wyższą kategorię prawa jazdy bez problemu będziesz mógł przywrócić pełną moc motocykla, odwiedzając autoryzowanego dilera.
Triumph przyzwyczaił nas do tego, że wszystkie Tigery wyróżniają się ponadprzeciętnym poziomem wyposażenia. Tak jest i w tym przypadku. Hamulce są dziełem włoskiego Brembo, zawieszenia pochodzą od Marzocchi, a potężny pakiet elektroniki obejmuje 5-calowy wyświetlacz TFT, oświetlenie LED, dwa zmienne tryby jazdy (Road i Rain, dostosowujące reakcję przepustnicy i ustawienia kontroli trakcji, aby zapewnić lepszą kontrolę w każdych warunkach jazdy), ABS i regulowaną kontrolę trakcji.
Fot: Triumph
|
Fot: Triumph
|
Nie zapomniano też o ergonomii. Dzięki wąskiej kanapie, delikatnie zmienionym pozycjom podnóżków i kierownicy, nowy Tiger 850 Sport gwarantuje podczas jazdy wygodną wyprostowaną pozycję. Jeśli okaże się , że motocykl jest za wysoki, szybkim ruchem będziesz mógł zmienić ustawienie kanapy w jednej z dwóch pozycji. Zakres regulacji wynosi 20 mm.
No cóż, mamy wrażenie że zapowiada się kolejny sprzedażowy hit. Na razie nie znamy cen na nowy model.
[embedded content]
Dane techniczne Triumph Tiger 850 Sport
Silnik: | Trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, 12 zaworowy, rozrząd DOHC, elektroniczny wtryska paliwa, |
Przeniesienie napędu | wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem |
Pojemność skokowa | 888 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka | 78,0 x 61,9 mm |
Stopień sprężania | 11,27: 1 |
Moc maksymalna | 85 KM (62,5 kW) przy 8500 obr./min |
(wersja na prawo jazdy kat. A2) | 47,6 PS (35 kW) przy 7000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 82 Nm przy 6500 obr./min |
(wersja na prawo jazdy kat. A2) | 78 Nm przy 3750 obr./min |
Podwozie | |
Rama | z rur stalowych, dokręcana rama pomocnicza |
Zawieszenia: | przód – widelec upside down Marzocchi, średnica goleni mm, z tyłu dwustronny wahacz aluminiowy, centralny amortyzator Marzocchi, regulowane napięcie wstępne sprężyny |
Hamulce : | przód – dwie tarcze pływające o średnicy 320 mm 4-tłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monobloc, promieniowa pompa hamulcowa, z tyłu – jedna tarcza o średnicy 255 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS. |
Obręcze aluminiowe | 19 x 2,5 x 17 x 4,25 |
Rozmiar opon p/t | 100 / 90-19 / 150 / 70R17 |
Wymiary i masy | |
Długość | 2248 mm |
Szerokość (kierownicy) | 830 mm |
Wysokość bez lusterek | 1410-1460 mm |
Wysokość kanapy | 810-830 mm |
Rozstaw osi | 1556 mm |
Kąt główki tramy | 64,4 ° |
Wyprzedzenie | 133,3 mm |
Masa bez płynów | 192 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 20 l |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS