W nocy, z czwartku na piątek, do Gdańska dotarł szósty tramwaj z pierwszej transzy pojazdów, które zamówiło miasto. To kolejny skład, który niebawem zostanie oddany do użytku. Wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Ze względu na niedotrzymanie terminów spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła na wykonawcę kary umowne – to w sumie 14,5 mln zł.
Jak oceniasz wyposażenie taboru tramwajowego w Gdańsku?
Oddaj głos Łącznie głosów: 1370
Przypomnijmy: w ubiegłym roku na tory wyjechały trzy nowe tramwaje Pesa Jazz Duo z pierwszej transzy zamówienia.
W tym tygodniu gdańszczanie korzystać mogli już z następnych dwóch. A w nocy z 23 na 24 stycznia dotarł do Gdańska kolejny – szósty tramwaj z pierwszej transzy zamówienia.
– Niebawem zostanie włączony do ruchu. Nastąpi to po zakończeniu procedur odbiorczych. Ekipa wdrożeniowa Pesa Bydgoszcz SA jest w Gdańsku i na miejscu konfiguruje ustawienia oprogramowania parametrów, m.in. układu napędowego, hamulców. Nowe tramwaje posiadają blisko 30 sterowników programowalnych, połączonych ze sobą w sieci CAN – wylicza Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Zobacz też: ładowarki od Trojmiasto.pl w SKM
Fakt, że nowa Pesa wreszcie zmierza do celu, nie umknął naszym czytelnikom, którzy poinformowali nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.
Nowa PESA w drodze do Gdańska. Jest już na wysokości Pelplina. Pewnie dziś wieczorem zjedzie na tory.
Kolejne tramwaje do połowy 2020 r.
Następne tramwaje z pierwszej transzy zamówienia (to łącznie 15 zamówionych pojazdów) odbierane będą i sukcesywnie włączane do ruchu do połowy tego roku.
– W drugim półroczu natomiast rozpoczną się dostawy pojazdów z drugiej transzy, czyli kolejne 15 składów. Łącznie gdański tabor wzbogaci się o 30 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo – dowiadujemy się od rzeczniczki GAiT.
Kary za spóźnienie na 14,5 mln złotych
Co ważne, wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Jednak ze względu na niedotrzymanie terminów spółka GAiT nakłada na wykonawcę kary umowne.
Czytaj też: GAiT czeka na nowe tramwaje i nalicza kary
– Obecnie kary za opóźnienia – za pięć odebranych i włączonych do ruchu tramwajów oraz pakiety specjalistyczne – wynoszą łącznie 14,5 mln zł – podsumowuje Anna Dobrowolska.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS