A A+ A++

W nocy, z czwartku na piątek, do Gdańska dotarł szósty tramwaj z pierwszej transzy pojazdów, które zamówiło miasto. To kolejny skład, który niebawem zostanie oddany do użytku. Wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Ze względu na niedotrzymanie terminów spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje nałożyła na wykonawcę kary umowne – to w sumie 14,5 mln zł.

Jak oceniasz wyposażenie taboru tramwajowego w Gdańsku?

bardzo dobrze, większość pojazdów jest nowa i bardzo wygodna 29%

jest nieźle, pojazdy są zadbane, ale powinny być nowsze i wygodniejsze 30%

jest średnio, czystość pozostawia wiele do życzenia i jest w nich mało miejsca 24%

jest kiepsko, tabor jest niewygodny i najlepsze lata ma za sobą 17%

Oddaj głos Łącznie głosów: 1370

Przypomnijmy: w ubiegłym roku na tory wyjechały trzy nowe tramwaje Pesa Jazz Duo z pierwszej transzy zamówienia.

W tym tygodniu gdańszczanie korzystać mogli już z następnych dwóch. A w nocy z 23 na 24 stycznia dotarł do Gdańska kolejny – szósty tramwaj z pierwszej transzy zamówienia.

– Niebawem zostanie włączony do ruchu. Nastąpi to po zakończeniu procedur odbiorczych. Ekipa wdrożeniowa Pesa Bydgoszcz SA jest w Gdańsku i na miejscu konfiguruje ustawienia oprogramowania parametrów, m.in. układu napędowego, hamulców. Nowe tramwaje posiadają blisko 30 sterowników programowalnych, połączonych ze sobą w sieci CAN – wylicza Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
Zobacz też: ładowarki od Trojmiasto.pl w SKM

Fakt, że nowa Pesa wreszcie zmierza do celu, nie umknął naszym czytelnikom, którzy poinformowali nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Nowa PESA w drodze do Gdańska. Jest już na wysokości Pelplina. Pewnie dziś wieczorem zjedzie na tory.

Kolejne tramwaje do połowy 2020 r.

Następne tramwaje z pierwszej transzy zamówienia (to łącznie 15 zamówionych pojazdów) odbierane będą i sukcesywnie włączane do ruchu do połowy tego roku.

– W drugim półroczu natomiast rozpoczną się dostawy pojazdów z drugiej transzy, czyli kolejne 15 składów. Łącznie gdański tabor wzbogaci się o 30 nowych tramwajów Pesa Jazz Duo – dowiadujemy się od rzeczniczki GAiT.

Kary za spóźnienie na 14,5 mln złotych

Co ważne, wszystkie tramwaje z pierwszej transzy zamówienia pierwotnie miały dotrzeć do Gdańska do sierpnia 2019 roku. Jednak ze względu na niedotrzymanie terminów spółka GAiT nakłada na wykonawcę kary umowne.

Czytaj też: GAiT czeka na nowe tramwaje i nalicza kary

– Obecnie kary za opóźnienia – za pięć odebranych i włączonych do ruchu tramwajów oraz pakiety specjalistyczne – wynoszą łącznie 14,5 mln zł – podsumowuje Anna Dobrowolska.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKasa na DDOM-y
Następny artykułCIS: Podsumowanie drugiego dnia obrad 4. posiedzenia Sejmu (komunikat)