4 marca br. odbyło się kolejne spotkanie z projektantami dot. nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 305 na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Celnej w Nowym Tomyślu wraz z wiaduktem, poinformował Urząd Miejski
W spotkaniu tym uczestniczyli przedstawiciele firmy – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „FAWAL” Filip Walczak (projektanci), trzej radni Sejmiku Wojewódzkiego – dr Zofia Szalczyk, Adam Cukier, Henryk Szymański, były Starosta Nowotomyski Ireneusz Kozecki oraz burmistrz wraz z zastępczyniami.
Projektanci przedstawili aktualny stan zaawansowania prac. Projekt przebiegu drogi i wiaduktu jest już skończony. Czekamy na uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego i uzyskanie tzw. decyzji ZRID. Niezależnie od tego w kwietniu poznamy wartość kosztorysową zadania.
Przekazanie projektu tej inwestycji wraz z ostatecznym pozwoleniem na budowę do samorządu woj. Wielkopolskiego powinno nastąpić w sierpniu br.
Obecny na spotkaniu były Burmistrz Grodziska Wielkopolskiego (obecnie radny sejmiku) nadmienił, że o konieczności budowy wiaduktu mówiło się w Nowym Tomyślu już kilkanaście lat temu. Włodzimierz Hibner – Burmistrz Nowego Tomyśla podkreśla, że taki projekt powinien powstać już kilkanaście lat temu za poprzednich władz miasta, kiedy to otoczenie finansowe i prawne samorządów było znacznie lepsze niż obecnie. Jeszcze niedawno można było pozyskać znaczne środki zewnętrzne na tego typu inwestycje. Bez projektu i pozwolenia taka inwestycja nie miała jednak prawa wejść w tamtym czasie w fazę realizacji. A obecnie nawet nie wiadomo, czy Polska otrzyma pieniądze z unijnego programu „Krajowy Plan Odbudowy”. Gmina i powiat będą zapewne partycypować w kosztach budowy tej inwestycji, co oznacza konieczność przeznaczenia ogromnych środków własnych na to zadanie.
-informuje komunikat nowotomyskiego Urzędu Miejskiego
Wybudowanie wiaduktu nad torami kolejowymi ma na celu zarówno usprawnienie i „odkorkowanie” ruchu drogowego w centrum jednego z ważniejszych miast powiatowych
w zachodniej Wielkopolsce, jak również powinno stworzyć dogodne warunki komunikacyjne dla całego regionu. Wielu mieszkańców z ościennych gmin i powiatów dojeżdża tą trasą do autostrady lub korzysta z dworca przy międzynarodowej linii kolejowej Berlin – Warszawa. Obecnie osoby wjeżdżające do miasta lub wyjeżdżające z niego bardzo często zmuszone są czekać długo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.
Optymistyczne jest to, że same roboty budowlane nowej obwodnicy z wiaduktem powinny trwać znacznie krócej niż faza projektowa i uzyskiwanie dużej ilości niezbędnych opinii oraz uzgodnień.
-ocenia Urząd Miejski w Nowym Tomyślu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS