A A+ A++
Nowy terminal gazu płynnego w planach Grupy Orlen
/ Grupa Azoty

Orlen poprzez jedną ze swoich spółek zależnych chce wybudować wraz z Grupą Azoty terminal gazu płynnego. Instalacja miałaby stanąć w Policach, gdzie realizowana jest jedna z największych inwestycji w Polsce. 

Orlen Paliwa, Zarząd Morskiego Portu Police oraz Grupa Azoty
Polyolefins podpisały list intencyjny dotyczący budowy przez Orlen Paliwa
nowego terminalu na terenie portu morskiego w Policach — poinformowała w
komunikacie prasowym Grupa Azoty. 

Budowa terminalu gazu płynnego na terenach należących do
ZMPP miałaby obejmować instalację zbiorników typu kriogenicznego i ciśnieniowych
oraz infrastrukturę przeładunkową dla obsługi drogą wodną, drogową i kolejową –
napisano w komunikacie.

“Perspektywa zakupu kilkukrotnie większych wolumenów
produktu w stosunku do obecnych możliwości, zagwarantowałaby spółce pozycję
lidera w zakresie dystrybucji gazu płynnego na rynku krajowym. Dodatkowo
stwarzałaby szansę poprawy warunków zakupowych oraz kosztów transportu. Nowe
źródło zaopatrzenia w gaz płynny to również istotne zwiększenie bezpieczeństwa
energetycznego naszego kraju” – powiedział Jakub Opara, członek zarządu ds.
logistyki ORLEN Paliwa, cytowany w komunikacie.

Do budowy ma zostać wykorzystane nabrzeże budowane przez Grupę Azoty Polyolefins na potrzeby projektu Polimery Police. To jedna z największych inwestycji w przemyśle chemicznym realizowana na terenie Europy. Jej koszt ma przekroczyć 6 mld zł. Będzie tam odbywać się produkcja polipropylenu, która ma w pełni zaspokoić potrzeby importowe Polski na to tworzywo. Jest to najpopularniejsze tworzywo sztuczne, którego prognoza „Polypropylene Global Market Report” wycenia rynek na ponad 192 mld dolarów w 2023 r. 

“Jestem przekonany, że podpisany dziś list
intencyjny otworzy przed każdym z sygnatariuszy nowe możliwości rozwoju
biznesu, a infrastruktura wybudowana na potrzeby naszego projektu będzie mogła
zostać wykorzystana również przy okazji budowy Terminala Gazu Płynnego ORLEN
Paliwa” – powiedział Mariusz Grab, wiceprezes zarządu Grupy
Azoty, cytowany w komunikacie.

Prace przy budowie terminalu mają być prowadzone
wyłącznie w zakresie, który nie ma wpływu na Polimery
Police. Realizacja inwestycji została ostatnio wydłużona przy jednoczesnym podniesieniu kosztów o
ponad 325 mln zł.

MKu

Źródło:
Tematy
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe fakty w sprawie makabrycznego odkrycia na Gliniku. Ciało kobiety pogryzione przez psy
Następny artykuł#freeMata. W sieci apel o zwolnienie rapera i złagodzenie przepisów antynarkotykowych