Nowy terminal cargo zlokalizowany będzie przy drodze wojewódzkiej nr 774, w odległości ok. 1 km od obecnego terminala cargo i terminala pasażerskiego. Będzie się składał z części biurowej i magazynowej o łącznej powierzchni użytkowej 5 600 m2 i kubaturze 39 000 m3, oraz towarzyszącej infrastruktury technicznej.
W nowym terminalu, oprócz zwykłego frachtu cargo, obsługiwane będą mogły być także przesyłki wymagające specjalnych warunków – np. zwierzęta, leki, materiały radioaktywne, artykuły spożywcze itp.
Dzięki tej inwestycji, lotnisko w Balicach ma obsługiwać do 8000 ton cargo rocznie. Poprawić mają się warunki dojazdu do terminala pasażerskiego, bo ruch ciężarowy zostanie wyprowadzony poza bezpośrednie sąsiedztwo wjazdu na lotnisko.
Budowie terminala ma towarzyszyć przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 774.
Dzisiaj dokonujemy symbolicznego podpisania aktu erekcyjnego i wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego terminala cargo o wartości 91 938 001,67 zł brutto. Jestem pewien, że ten projekt wpłynie na rozwój potencjału gospodarczego naszego regionu, a tym samym na powstawanie nowych miejsc pracy, a także będzie niezbędnym elementem, aby rozpocząć rozbudowę terminala pasażerskiego – mówił na dzisiejszej uroczystości Radosław Włoszek – prezes zarządu Kraków Airport.
Budowa nowego terminala cargo na lotnisku w Balicach to kolejna inwestycja dająca nowe impulsy rozwojowe dla Krakowa. Jak wiadomo, rozbudowa portu lotniczego pozytywnie wpływa na wzrost ruchu turystycznego i biznesowego na terenie sąsiadującego z nim ośrodka miejskiego. Dlatego Kraków cieszy się z tej inwestycji z dwóch powodów: po pierwsze z perspektywy biznesowej, gdyż każda inwestycja w obszarze lotniska postrzegana jest jako czynnik warunkujący przyciąganie inwestorów, utrzymujący ich w naszym mieście, a nawet zwiększający wielkość zatrudnienia w regionie. A Po drugie Kraków to wspaniała destynacja turystyczna, która bez dobrze rozwiniętego lotniska nie będzie się prężnie rozwijać – mówił wiceprezydent Krakowa Jerzy Muzyk.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS