Od 17 września 2022 r. ponownie zostanie zaostrzony taryfikator mandatów i punktów karnych. Znacznie łatwiej będzie można uzbierać kilkanaście punktów karnych (nawet za jedno wykroczenie). Tymczasem zakłady ubezpieczeniowe przy sprzedaży OC zaczynają korzystać z informacji na temat liczby punktów karnych oraz mandatów. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają, jakie skutki może mieć taka sytuacja. Na pewno nie wróży ona zbyt dobrze dla niebezpiecznie jeżdżących kierowców.
Oto zmiany jakie będą obowiązywały od 17 września 2022 roku. Najważniejsze z nich polegają na:
– podniesieniu maksymalnego limitu możliwych do otrzymania punktów karnych za jedno poważne wykroczenie (zmiana z 10 do 15 punktów)
– likwidacji szkoleń pozwalających co pół roku zredukować liczbę punktów karnych o sześć (otrzymanych za najstarsze wykroczenie lub wykroczenia)
– wprowadzeniu podwójnych mandatów za niebezpieczne wykroczenia drogowe z tej samej grupy popełnione co najmniej dwukrotnie w ciągu dwóch lat (przykłady: nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu i złamanie zakazu wyprzedzania).
Elektryczny Jeep Avenger wyjedzie z fabryki w Tychach
To będzie pierwszy model z nowej ofensywy marki Jeep. Avenger, produkowany w należącej obecnie do Stellantisa fabryce w Tychach, zostanie oficjalnie zaprezentowany 17 października podczas paryskiego salonu samochodowego.
Od 17 września 2022 roku kierowcom o wiele łatwiej będzie jednorazowo zebrać sporą liczbę punktów karnych. – Wystarczy na przykład jedno omijanie pojazdu przepuszczającego pieszych (15 punktów karnych), korzystanie z telefonu podczas jazdy (12 punktów karnych) lub przekroczenie dozwolonej prędkości o 26 – 30 kilometrów na godzinę (7 punktów karnych) – wymienia Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl. Balast w postaci punktów karnych stanie się bardziej kłopotliwy nie tylko ze względu na brak możliwości uczęszczania na dobrowolny kurs zmniejszający liczbę otrzymanych punktów. Nie można także zapominać, że nowe przepisy wydłużyły termin kasowania otrzymanych punktów karnych z jednego roku do dwóch lat. Dodatkowo, nowy termin dwuletni jest naliczany dopiero od daty opłacenia mandatu. Zmianie nie uległa natomiast liczba punktów karnych, której przekroczenie skutkuje utratą prawa jazdy. Chodzi o 24 punkty karne lub 20 punktów karnych. – Mniejszy limit (20 punktów) dotyczy kierowców posiadających prawo jazdy krócej niż przez jeden rok – przypomina Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.
Wrześniowe zmiany taryfikatora mandatów oraz punktów karnych, które są już przesądzone nakładają się w czasie z działaniami zakładów ubezpieczeń. Chcą one korzystać z przyznanego im dostępu do danych o liczbie punktów karnych i mandatów. Warto przypomnieć, że ubezpieczyciele formalnie zyskali taki dostęp już 17 czerwca 2022 roku (tymczasowo poprzez system informatyczny Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego). Na razie wiele firm oferujących OC dla kierowców nie korzysta jednak z nowego źródła informacji i dopiero pracuje nad stworzeniem odpowiednich rozwiązań informatycznych. Wiemy, że już w lipcu br. nowe dane o kierowcach zaczęła wykorzystywać Warta. – Decyzja tego ubezpieczyciela mieszczącego się na podium pod względem sprzedaży OC powinna zmotywować konkurentów – uważa Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.
Zmiany taryfikatora skutkujące możliwością łatwiejszego uzyskania nawe … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS