Najnowszy sterownik graficzny NVIDII, oznaczony numerem 522.25, wprowadza nie tylko obsługę nowej flagowej karty GeForce RTX 4090, ale także niezapowiedzianych jeszcze odświeżonych modeli GeForce RTX 30.
Dociekliwi dostrzegli, że sterownik Game Ready 522.25 obsługuje trzy nowe modele GeForce’ów RTX 30, ale sterownik nie potwierdza ich konfiguracji. Wydaje się jednak oczywiste, że te nowe karty to pojawiające się w przeciekach od jakiegoś czasu GeForce RTX 3070 Ti z GPU GA102, GeForce RTX 3060 Ti z pamięcią GDDR6X i GeForce RTX 3060 z 8 GB VRAMu.
Najnowszy sterownik graficzny NVIDII wprowadza obsługę niezapowiedzianych jeszcze odświeżonych modeli GeForce RTX 30.
Poniżej znajdują się pełne dane wyjściowe z pliku „nv_dispig.inf”, który zawiera listę 3 nowych identyfikatorów, żaden z nich nie był wcześniej używany. Dla lepszego oglądu, na liście uwzględniono wszystkie modele RTX 30, które są obecne w sterownikach, wraz z GPU, którego używają. Na przykład nowy identyfikator urządzenia RTX 3070 Ti PCI to 2207 i jest on napędzany przez układ GA102. Potwierdza to, że NVIDIA rzeczywiście szykuje GeForce’a RTX 3070 Ti z procesorem graficznym GA102. Dla przypomnienia, obecny wariant tej grafiki korzysta z GPU GA104.
GA102
- NVIDIA_DEV.2203 = “NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti”
- NVIDIA_DEV.2204 = “NVIDIA GeForce RTX 3090”
- NVIDIA_DEV.2206 = “NVIDIA GeForce RTX 3080”
- NVIDIA_DEV.2207 = “NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti” [NEW]
- NVIDIA_DEV.2208 = “NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti”
- NVIDIA_DEV.220A = “NVIDIA GeForce RTX 3080”
- NVIDIA_DEV.2216 = “NVIDIA GeForce RTX 3080”
GA103
- NVIDIA_DEV.2414 = “NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti”
GA104
- NVIDIA_DEV.2482 = “NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti”
- NVIDIA_DEV.2484 = “NVIDIA GeForce RTX 3070”
- NVIDIA_DEV.2486 = “NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti”
- NVIDIA_DEV.2487 = “NVIDIA GeForce RTX 3060”
- NVIDIA_DEV.2488 = “NVIDIA GeForce RTX 3070”
- NVIDIA_DEV.2489 = “NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti”
- NVIDIA_DEV.24C9 = “NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti” [NEW]
GA106
- NVIDIA_DEV.2503 = “NVIDIA GeForce RTX 3060”
- NVIDIA_DEV.2504 = “NVIDIA GeForce RTX 3060”
- NVIDIA_DEV.2507 = “NVIDIA GeForce RTX 3050”
- NVIDIA_DEV.2508 = “NVIDIA GeForce RTX 3050 OEM”
- NVIDIA_DEV.2544 = “NVIDIA GeForce RTX 3060” [NEW]
Karty, które pojawiły się w sterowniku, nie są wymienione w oficjalnym komunikacie, ani na stronie NVIDIA. Może to oznaczać, że partnerzy Zielonych otrzymali zielone światło do wprowadzenia tych nowych modeli, które mogą, ale nie muszą, zawierać nowe konfiguracje GPU. Wcześniejsze przecieki wskazywały, że takie modele będą dostępne jeszcze w tym miesiącu, więc czekamy na jakieś oficjalne zapowiedzi.
NVIDIA chwali się zaś, że nowy sterownik Game Ready dla kart graficznych GeForce RTX 4090 zawiera również wsparcie dla gier obsługujących techniki DLSS 2 i DLSS 3, w tym Marvel’s Spider-Man Remastered. Co więcej, dzięki optymalizacjom bibliotek DirectX 12, zwiększono również wydajność w popularnych tytułach o wartości dwucyfrowe.
Gry ze wsparciem dla techniki DLSS 3 (posiadają również wsparcie dla DLSS 2):
- A Plague Tale: Requiem (premiera gry zaplanowana na 18 października)
- Bright Memory: Infinite (wsparcie od 12 października)
- F1 22 (wsparcie już wkrótce)
- Justice – lokacja Fuyun Court (wsparcie od 12 października)
- Loopmancer (wsparcie od 12 października)
- Marvel’s Spider-Man Remastered (wsparcie od 12 października)
- Microsoft Flight Simulator (wsparcie w wersji beta od 17 października dla członków programu Xbox Insider)
- Super People (wsparcie od 12 października)
Gry ze wsparciem dla techniki DLSS 2:
- Blind Fate: Edo no Yami
- Dakar Desert Rally
- Destroy All Humans! 2 – Reprobed
- Rycerze Gotham
- Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei
Ekipa zajmująca się sterownikami NVIDIA dokonała optymalizacji wsparcia dla DirectX 12, co pozwoliło zwiększyć wydajność w wielu popularnych grach. Usprawnienia te to m.in. optymalizacja pracy shaderów, zmniejszenie obciążenia procesora oraz profile Resizable BAR dla gier Forza Horizon 5 oraz F1 22. Wiele z tych ulepszeń przynosi największe korzyści w scenariuszach, gdy obciążony jest procesor, umożliwiając lepsze wykorzystanie karty graficznej. Znaczący wzrost wydajności można znaleźć w wielu grach wykorzystujących biblioteki DirectX 12, w tym:
- Assassin’s Creed Valhalla – do 25% szybciej (1080p)
- Battlefield 2042 -do 7% szybciej (1080p)
- Borderlands 3 – do 8% szybciej (1080p)
- Call of Duty: Vanguard – do 12% szybciej (4K)
- Control – do 6% szybciej (4K)
- Cyberpunk 2077 – do 20% szybciej (1080p)
- F1 22 – do 17% szybciej (4K)
- Far Cry 6 – do 5% szybciej (1440p)
- Forza Horizon 5 – do 8% szybciej (1080p)
- Horizon Zero Dawn: Complete Edition – do 8% szybciej (4K)
- Red Dead Redemption 2 – do 7% szybciej (1080p)
- Shadow of the Tomb Raider – do 5% szybciej (1080p)
- Tom Clancy’s The Division 2 – do 5% szybciej (1080p)
- Watch Dogs: Legion – do 9% szybciej (1440p)
Kliknij, aby powiększyć
Sterownik posiada również optymalizacje dla gier A Plague Tale: Requiem (premiera 18 października ze wsparciem dla DLSS 3), Rycerze Gotham (premiera 21 października ze wsparciem dla DLSS 2), Scorn (premiera 14 października) oraz Uncharted: Kolekcja Dziedzictwo złodziei (premiera 19 października ze wsparciem dla DLSS 2).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS