Podpisanie umowy online na dostarczenie Gdyni 18 specjalnych pojazdów do całorocznego utrzymania dróg // fot. ZDiZ
24.04.2020 r.
Gdynia podpisała umowę z firmą Dobrowolski Sp. z o.o. na dostarczenie 18 fabrycznie nowych pojazdów specjalnych. Wśród nich będą pługo – posypywarko – solarki, zamiatarki oraz polewaczki. Sprzęt ten umożliwi Gdyni samodzielne, ekonomiczne i ekologicznie prowadzanie działań polegających na całorocznym utrzymaniu głównego układu komunikacyjnego. Nowe pojazdy wyjadą na gdyńskie drogi w czwartym kwartale tego roku.
Z uwagi na trwające obostrzenia związane z COVID-19 zawarcie umowy odbyło się drogą internetową. Dzięki komunikatorowi Skype przedstawiciele obu stron dokonali symbolicznego, ale w pełni ważnego, podpisania umowy na zakup sprzętu. W imieniu miasta Gdyni swój podpis złożył Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni. Podpisy, ze strony firmy Dobrowolski Sp. z o.o., złożyli prezes Henryk Siodmok oraz wiceprezes Damian Dobrowolski.
– Zainwestowaliśmy prawie 25 milionów złotych w ten strategiczny i innowacyjny model utrzymania dróg. Jednym z jego elementów będzie nowoczesna flota renomowanych pojazdów firmy Dobrowolski przystosowanych do podwozi Scania. Sprzęt ten pozwoli nam zoptymalizować procesy utrzymaniowe głównych ciągów drogowych. Będziemy niezależnie, elastycznie i przede wszystkim wydajnie wykorzystywać jego możliwości już podczas najbliższego sezonu zimowego 2020/2021. Szacujemy, że w ciągu 2-3 lat funkcjonowania modelu LIZUD zaoszczędzimy nawet 10 milionów złotych – podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Trzy etapy dostaw sprzętu
Firma Dobrowolski zadeklarowała, że zakupione pojazdy zostaną dostarczone do Gdyni w trzech transzach, w określonych odstępach czasowych.
Do końca września br. do gdyńskich baz dotrze 10 pojazdów dwuosiowych z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli oraz 2 pojazdy trzyosiowe z zabudową zimową w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli. Już ta pula sprzętu pozwoli skoordynować samodzielne działania w zakresie utrzymania zimowego głównych ciągów komunikacyjnych Gdyni.
Kolejna dostawa zaplanowana jest jeszcze na grudzień br. Obejmie ona 2 pojazdy trzyosiowe z zabudową wymienną zimową/letnią w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli oraz 2 pojazdy dwuosiowe z zabudową wymienną zimową/letnią w postaci pługu oraz posypywarki z systemem zwilżania soli.
Do 8 listopada 2021 roku nastąpi realizacja ostatniego etapu dostaw. Wtedy do gdyńskich baz dojadą 2 pojazdy dwuosiowe z zabudową letnią w postaci zamiatarek, 2 zabudowy w postaci polewaczek przeznaczonych do montażu na pojeździe oraz 2 zabudowy zamiatarek przeznaczonych do montażu na pojeździe dwuosiowym.
Jako Zarząd i przedstawiciele firmy Dobrowolski wyrażamy zadowolenie z możliwości dostarczenia sprzętu do letniego i zimowego utrzymania dróg w mieście Gdynia. Cieszymy się, że Gdynia, która symbolizuje polski wysiłek przemysłowy jeszcze od czasów międzywojnia, wybiera polskiego producenta na partnera w jej 5-letnim programie odbudowy miejskich zdolności technicznych do utrzymania dróg. Wymagania techniczne i organizacyjne, które postawiła Gdynia są wyzwaniem, jednakże zamierzamy je w pełni zrealizować. Firma Dobrowolski należy do czołowych producentów zabudów specjalistycznych do utrzymania infrastruktury drogowej, kanalizacyjnej oraz chemicznej. Jesteśmy również jednym z trzech najważniejszych na świecie producentów w obszarze techniki lotniskowej. Mamy nadzieję na otwartą komunikację i życzliwą współpracę, aby ten projekt znalazł wielu naśladowców wśród polskich gmin – mówią członkowie Zarządu firmy Dobrowolski Sp. z o.o.
Szkolenia pracowników i gwarancje sprzętowe
W ramach podpisanej umowy pracownicy nowego działu LIZUD (Letniego i Zimowego Utrzymania Dróg) przejdą profesjonalne szkolenia w zakresie: obsługi pojazdów, obsługi technicznej i konserwacji podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń, napraw pojazdów oraz systemu monitorowania. Każdy przeszkolony pracownik otrzyma certyfikat, który będzie uprawniał go do przeprowadzania napraw i konserwacji pojazdów (podwozi i nadwozi) po okresie gwarancyjnym.
Zapisy umowy precyzyjnie wskazują też terminy gwarancji oraz rękojmi na poszczególne elementy pojazdów:
- 42 miesiące gwarancji i rękojmi na wszystkie podwozia,
- 54 miesiące gwarancji i rękojmi na zabudowy (nadwozia),
- 36 miesiące gwarancji i rękojmi na pług,
- 24 miesiące gwarancji i rękojmi na bezawaryjną pracę całego systemu monitoringu (GPS).
– Opracowaliśmy szczegółowy harmonogram wdrożeń modelu LIZUD. Prace projektowe dwóch baz sprzętowych idą pełną parą, równolegle prowadzimy rekrutacje on-line nowych pracowników. Kolejnym ważnym elementem LIZUD-u są oczywiście specjalne pojazdy, które otrzymamy w dogodnych transzach. Dodatkowo będziemy mieć zagwarantowane 5-letnie usługi serwisu eksploatacyjnego, co jest szczególnie ważne dla zapewnienia ciągłości całorocznego utrzymania dróg – podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.
Wykonawca zagwarantował również bardzo korzystne lokalizacje autoryzowanych baz serwisu podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń. Znajdują się one w bliskich odległościach od powstających baz dla nowego sprzętu LIZUD, przy ulicach Północnej oraz Starochwaszczyńskiej.
Satysfakcji z podpisania umowy nie ukrywają też przedstawiciele firmy Scania Polska S.A. – Scania Polska posiada ugruntowaną pozycję i wieloletnie doświadczenie w segmencie pojazdów specjalistycznych. Oferujemy kompleksowe rozwiązania transportowe dopasowane do indywidualnych potrzeb. Pozycja Scania na polskim rynku i rozwinięta sieć serwisowa stanowią gwarancję dostępu do rozwiązań najwyższej jakości i profesjonalnej opieki serwisowej – zaznacza Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS