A A+ A++

Nowy logotyp na fasadzie budynku pojawi się wczesną wiosną. // fot. mat. prasowe.

07.01.2021 r.

Po 13 latach nadszedł czas na zmiany. Centrum Nauki Experyment w Gdyni wkroczyło w nowy rok z nową identyfikacją wizualną. Z fasady budynku zniknęło już charakterystyczne, niebieskie logo. Nowy logotyp pojawi się tam wczesną wiosną. Za kompleksowy rebranding gdyńskiej placówki odpowiada TOFU Studio z Gdańska.

Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment, towarzyszyły mu trzy hasła: nowość – pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach oraz innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna. Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi i uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie miejsce to stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej Trójmiasta.

Wizualizacja nowego logo na elewacji Experymentu. Projekt: TOFU Studio. // fot. mat. prasowe
Wizualizacja nowego logo na elewacji Experymentu. Biały napis Experyment znajdować się będzie na szklanej elewacji, na górze budynku. Projekt: TOFU Studio. // fot. mat. prasowe

Experyment dziś

Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży i współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.

Rodziny mogą korzystać z licznych wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki. Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciami w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.

Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.

Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania. Wszystko zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

Wizualizacja nowej identyfikacji Experymentu. Na zdjęciu reklama zewnętrzna (outdoorowa). Zielony plakat z dużym białym napisem "Exprmnt." Poniżej, mniejszymi literami napisano: "experyment.gdynia.pl Aleja Zwycięstwa 96/98 Gdynia Redłowo. Centrum Nauki Experyment". Projekt: TOFU Studio // fot. mat. prasowe
Wizualizacja nowej identyfikacji Experymentu. Na zdjęciu reklama zewnętrzna (outdoorowa). Zielony plakat z dużym białym napisem “Exprmnt.” Poniżej, mniejszymi literami napisano: “experyment.gdynia.pl Aleja Zwycięstwa 96/98 Gdynia Redłowo. Centrum Nauki Experyment”. Projekt: TOFU Studio // fot. mat. prasowe

W nowy rok z nowym logo

Jak pokazać nowe działania, nową jakość, nową ofertę i silną markę Experymentu w identyfikacji wizualnej? Jak wyrazić nowoczesność, multidyscyplinarność centrum i współczesnej nauki, otwartość na różne grupy społeczne w jednym znaku? Jak być adekwatnym do potrzeb starszych i młodszych odbiorców? Jak nie stracić waloru Experymentu – miejsca mądrej naukowej zabawy?

– Należy dobrze sprecyzować zadania centrum, jego rolę, środki wyrazu, odbiorców. Zrozumieć i dobrze wpisać się w potrzeby społeczne, wzmocnić potencjał oddziaływania, zawrzeć prorozwojowe sojusze, a na końcu krótko i treściwie przekazać to kreatywnym twórcom i doświadczonemu studiu projektowemu. Tylko tyle i aż tyle. Nowy znak ma zawrzeć to wszystko, nad czym zespół pracował od kilku lat i być aktualny przez następną dekadę. Experyment i jego logo ma zachęcać do rozwoju, podsycać ciekawość świata i pokazywać fascynujące oblicze nauki. Na końcu ma łączyć ludzi, dyscypliny i środowiska naukowe i komunikować to w sposób klarowny – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment.

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia – centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Wprowadzenie logotypu ilustruje krótkim film pokazujący proces jego powstania, za który odpowiadało TOFU Studio z Gdańska. Film jest dostępny na Facebooku.

– Chcieliśmy pokazać Centrum Nauki Experyment jako miejsce bogate w doświadczenia. Miejsce, które jest przewodnikiem na ścieżce poznawania świata, a jego oferta skierowana jest do odbiorców w każdym wieku. Ponieważ kreatywność jest wpisana w DNA tej instytucji, staraliśmy się, aby była ona widoczna już na etapie samej identyfikacji – mówi Adam Chyliński z TOFU Studio.

– Nowe logo jest ciekawe, intrygujące i zaskakujące. Ma swoją siłę i mocny pierwiastek kreatywny. Wszyscy w zespole jesteśmy podekscytowani tą zmianą. Wierzymy, że nasi odbiorcy również ją poczują – dodaje Alicja Harackiewicz.

Nowy logotyp pojawi się na fasadzie budynku wczesną wiosną. Teraz, korzystając z chwili przerwy w działaniach wystaw, nowy znak graficzny wprowadzany jest w przestrzeni budynku i umieszczany na materiałach Experymentu.

Biały album, czarny notes i różowy kalendarz książkowy z nową identyfikacją Experymentu. // fot. mat. prasowe
Biały album, czarny notes i różowy kalendarz książkowy z nową identyfikacją Experymentu. Projekt: TOFU Studio. // fot. mat. prasowe

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPożegnania emerytów gminnych instytucji (zdjęcia)
Następny artykułZmiany organizacji ruchu na Chwarznie-Wiczlinie