A A+ A++

Ford ogłosił uruchomienie fabrycznego programu dedykowanego dla Rajdu Dakar. Przedsięwzięcie będzie opierało się na modelu Ranger T1+, przy współpracy z Neil Woolridge Motorsport i M-Sportem, którzy już od pewnego czasu współpracują przy rozwoju tego pojazdu.

Rajdowy Ranger został zbudowany przez NWM, napędzany jest 3.5-litrowym silnikiem Ecoboost. Pojazd oparto na poprzedniej generacji modelu, który będzie dalej udoskonalany na potrzeby Dakaru 2024.

Najbliższy występ w Arabii Saudyjskiej będzie traktowany przede wszystkim jako testy.

Następnie Ford Performance, NWM i M-Sport opracują zupełnie nowego Rangera na potrzeby edycji 2025 roku, podczas której będą chcieli włączyć się do walki o końcowy triumf.

Co będzie napędzać przyszłego Rangera T1+, nie zostało jeszcze ujawnione.

– Wiadomo, że podjęliśmy się dużego przedsięwzięcia. Oczywiście nie odniesiemy sukcesu tak prosto z marszu – powiedział szef Ford Performance, Mark Rushbrook.

– Zamierzamy dobrze przygotować się do tego. Neil Woolridge już posiada samochód oparty na poprzedniej generacji Rangera, który zabierzemy na styczniowy Dakar 2024 – kontynuował. – To będą przede wszystkim prawdziwe testy, abyśmy zrozumieli, co jest wymagane do wygrania Dakaru.

– Połowa wyzwania związana z udziałem w tym rajdzie to nie tylko kwestia umiejętności i odpowiedniego działania zespołu. Kluczową rolę odgrywa także logistyka i właściwe zorganizowanie wszystkiego. Potrzebne jest doświadczenie w codziennym przenoszeniu się z miejsca na miejsce oraz zrozumienie, jakie zaplecze i wsparcie są wymagane do pomyślnego występu tym wydarzeniu. To ważne aspekty, które musimy opanować – dodał.

– Główne założenie na styczeń 2024 to „dojedź do mety i ucz się” – podkreślił.

– Równolegle, w trakcie ostatnich dziewięciu miesięcy testów, rozpoczęliśmy także projektowanie przyszłego samochodu. Plan zakłada, abyśmy na wczesnym etapie przyszłego roku mieli już nowe auto gotowe do jazdy. Będziemy je dalej rozwijali z zamiarem powrotu na Dakar 2025, ale już z założeniem walki o zwycięstwo – podsumował.

Czytaj również:

M-Sport od pewnego czasu dążył do udziału w Dakarze z Fordem i NWM.

– Rajd Dakar jest naprawdę jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie cross-country – powiedział Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sportu.

– Odnosiliśmy wielkie sukcesy z Fordem w rajdach WRC i nie możemy doczekać się tego samego poziomu zaangażowania i energii przy projekcie z Rangerem na Dakar – dodał.

Dotychczasowy Ford Ranger T1+, zbudowany i rozwijany w Australii, odniósł szereg sukcesów w ostatnich miesiącach, w tym zwycięstwa w swojej klasie w Baja 1000 i w Finke Desert Race w zeszłym tygodniu.

Czytaj również:

Prezentacja trasy Rajdu Dakar 2024

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie jedź w górę ani w dół [ Wiadomości ]
Następny artykułRowerowi policjanci już w akcji. Byliśmy z nimi na patrolu [FOTO]