A A+ A++

Zarząd Dróg Miasta Krakowa zmienił plan dotyczący remontu torowiska na alei Solidarności. W interesie mieszkańców, z uwagi na zły stan techniczny trasy, leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska byłaby możliwa dopiero za kilka lat.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

ZDMK podjął decyzję o unieważnieniu postępowania przetargowego nr 4/V/2024 i odstąpieniu od zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w al. Solidarności na odcinku od Placu Centralnego do granic S7 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, tj. z firmą Progreg Sp. z o.o. na kwotę 1 918 800,00 zł.

Drogowcy zaznaczają, że kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie tej dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat. W związku z budową drogi ekspresowej S7, stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, jak wstępnie informowano, od 26 sierpnia 2024 r. wyłączona miała być z eksploatacji na okres minimum 8 miesięcy trasa tramwajowa w ciągu al. Solidarności. Stanowi to okazję, do wykonania remontu tego torowiska, bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten, poprowadzony zostanie wzorem działań bieżących prowadzonych w ostatnich latach, na infrastrukturze tramwajowej w ciągu ul. Kocmyrzowskiej, ul. Bieńczyckiej, ul. Ujastek Mogilski, ul. Ujastek oraz ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i odwodnienia torowiska.

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu, jaki dałaby przebudowa ulicy.

W ramach remontu nakładowego na al. Solidarności wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A i B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościową przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością oraz regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu, a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Margerita Krasnowolska


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2024-08-22


Data aktualizacji:

2024-08-22

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDiablo 4: Vessel of Hatred w końcu wprowadzi pożądaną od premiery opcję
Następny artykułRezolve AI Partners with ePages to Bring AI Powered Conversational Commerce to over 100,000 Merchants Globally