Peugeot 308 jako pierwszy debiutuje z nowym logo. A na nim król zwierząt i francuskich samochodów kompaktowych znowu pokazuje płową grzywę i ostre zęby. Nie da się go pomylić z sylwetką żadnego innego modelu. Stylistom chwała też za to, że ujawnione auto od poprzednika można odróżnić nawet po omacku i nocą. A to zasługa m.in. nowej twarzy zdefiniowanej przez reflektory LED z charakterystycznymi kłami. Przód został spłaszczony, teraz węszy nisko nad jezdnią. Samochód powstał na zmodyfikowanej platformie EMP2, stąd urósł wzdłuż aż o 11 cm do 4,36 m. A rozstaw osi zyskał 5,5 cm i teraz wynosi 2,67 m, to więcej niż VW Golf.
Nowy Peugeot 308. Stylistyczne trzęsienie ziemi
Producent twierdzi, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano aerodynamiczne. W efekcie dzięki obniżeniu sylwetki o 2 cm (1,44 m wysokości) i mocniejszemu pochyleniu przedniej szyby nowy Peugeot 308 nie tylko wygląda ekstra ale jest też bardziej opływowy. Współczynnik oporu powietrza Cx to tylko 0,28, a parametr SCx (iloczyn powierzchni czołowej S pojazdu i współczynnika oporu powietrza Cx) wynosi 0,62 m². Magia tych liczb dla kierowcy oznacza oszczędne zużycie paliwa oraz lepszy komfort akustyczny w kabinie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS