Opel Astra w pierwszym wcieleniu to samochód, który w 1991 roku zastąpił Kadetta. Przez trzy dekady niemiecka marka wydała na świat aż pięć odsłon tego modelu – każda wnosiła szereg innowacji, przy czym wszystkie były produkowane w Gliwicach. Teraz w 30. urodziny przyszła pora na rewolucję…
W dawnej hali produkcyjnej K48 w samym sercu zakładów Opla w Russelsheim niemiecka marka oficjalnie odsłoniła swoje najnowsze dziecko (wideo). Astra szóstej generacji stanęła wśród swoich legendarnych poprzedników i jest pierwszą wprowadzaną na rynek pod skrzydłami koncernu Stellantis, czyli giganta utworzonego z połączenia grup PSA i FCA. To także premiera, którą producent otwiera kolejny rozdział swojej historii: po raz pierwszy model klasy kompaktowej jest dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Ale po kolei…
Opel Astra nowej generacji
/
Opel
/
Thorsten Weigl
Nowy Opel Astra – wymiary i bagażnik o pojemności 422 l
Nowa Astra to całkowicie świeża konstrukcja – od kół po czubek dachu. Zyskała też bardziej sportowe proporcje, nabrała rozmachu. A to efekty zastosowania zmodyfikowanej platformy EMP2 – korzysta z niej także nowy Peugeot 308. Wdrożona architektura przyczyniła się jednocześnie do delikatnego zwiększenia wymiarów Astry VI – pięciodrzwiowy hatchback urósł wzdłuż o 4 mm do 4,374 m (szerokość 1,86 m). Rozstaw osi zyskał 1,3 cm i teraz wynosi 2,675 m, to więcej niż VW Golf. Ten parametr na drodze z pewnością przełoży się na stabilne prowadzenie. W większym nadwoziu wygospodarowano przestronniejsze wnętrze – miejsca przybyło szczególnie z tyłu.
Astra nowej generacji to pierwszy model Opla, który daje wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc napędów wynosi od 110 KM do 225 KM
/
Opel
/
Dani Heyne
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS