A A+ A++

Nissan pokazał swój najbardziej popularny model Qashqai w zupełnie nowej odsłonie. Trzecia generacja z przodu wyraźnie różni się od poprzedniej. SUV wyjeżdża z fabryki Nissana w Sunderland w Wlk Brytanii, w którą Japończycy ostatnio zainwestowali 400 mln funtów. To dowód, że Nissan nie ma zamiaru wycofywać się z rynku europejskiego.

Ma bagażnik większy o 74 litry, jest też lżejszy, bo w konstrukcji zastosowano aluminium i kompozyty. Dzięki temu waży o 60 kg mniej, niż model aktualnie dostępny na rynku. Ma też nową japońską płytę podłogową CMF-C, którą będzie w przyszłości dzielił z autami Renault z segmentu C. Tę płytę Nissan wcześniej już wykorzystał w SUV-ie Rogue sprzedawanym w Stanach Zjednoczonych i Sylphy, który był popularny na rynku chińskim. – Qashqai jest naszą wielką nadzieją na umocnienie pozycji na rynku europejskim. Dzięki wprowadzonym zmianom auto będzie się lepiej prowadziło, a i wygląd zyskał na atrakcyjności — mówił podczas internetowej premiery tego modelu Marco Fioravanti, odpowiedzialny za planowanie produktu wiceprezes Nissan Europe. Na rynku z ceną nie odbiegającą od poprzedniej generacji powinien być dostępny jeszcze tego lata, a pierwsze dostawy zaczną się w maju. Nowy Qashqai nie będzie dostępny w wersji z silnikiem diesla, bo Nissan odszedł już od silników wysokoprężnych. Będzie wyposażony w 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem wspierany przez 12-voltową „miękką hybrydę”. Zastosowanie tej technologii dodaje do wagi auta 22 kg — mówił Marco Fioravanti. Model w pełni hybrydowy (e-Power) ma znaleźć się na rynku w 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Zmienił się zdecydowanie front auta, typowy dla Nissana grill w kształcie litery V jest większy, niż w poprzednich wydaniach, a przednie reflektory LED są węższe. Po obu stronach wlotu powietrza umieszczono wąskie, matrycowe reflektory full LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu. Nowy Qashqai został zaprojektowany w biurze Nissana w Wielkiej Brytanii. Za część inżynieryjną odpowiada Nissan Technical Centre Europe w Cranfield, Bedfordshire, również w Wielkiej Brytanii. – Chcieliśmy, żeby to auto miało nowocześniejszą i bardziej agresywną linię , niż w poprzednim wydaniu. Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm do 4425 mm. Nieznacznie wzrosła także wysokość samochodu ( plus 25 mm, czyli 1635mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm 1838 mm, dzięki czemu samochód lepiej prezentuje się na drodze. Na to wszystko pozwoliła nam właśnie nowa płyta podłogowa — mówił Marco Fioravanti.

Poza nową płytą i wykorzystaniem nowych materiałów zmienił się także system informacyjno-rozrywkowy, z wewnętrzną siecią wi-fi obsługującą do siedmiu urządzeń oraz NissanConnect Services, aplikacją służącą do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji. Aplikacja NissanConnect Services na smartfonie daje dostęp do funkcji zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu, takich jak uruchomienie klaksonu, włączenie świateł czy zamykanie i otwieranie drzwi. Istnieje możliwość ustawienia powiadomień, w tym między innymi dotyczących przekroczenia określonej prędkości, czasu jazdy lub wyznaczonej strefy. – To naprawdę pożyteczne urządzenie zwłaszcza wtedy, kiedy auto na przejażdżkę wezmą dzieci. Możemy wówczas kontrolować dokąd pojechały i czy nie pojechały tam zbyt szybko i niezgodnie z przepisami — mówił wiceprezes Nissan Europe.

Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DIG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-POWER. Gama układów napędowych obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz napęd w pełni elektrycznym system e-POWER. Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12V to bardziej przystępna cenowo technologia zapewniająca dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop, z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km). Po zdjęciu nogi z gazu, przy prędkości poniżej 18 km/h oraz przy wciśniętym pedale hamulca silnik zostaje wyłączony, a zgromadzona w akumulatorze energia zasila układy elektryczne. Dzięki temu silnik nie pracuje, czyli spada zużycie paliwa.

Układ współpracuje z benzynowym silnikiem 1.3 DIGT, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. W obecnym wydaniu został udoskonalony i spełnia wymogi Euro6-d Full. Silnik 1,3-litrowy będzie dostępny w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM –. Skrzynie biegów też są dwie 6-biegową manualną lub nowa Xtronic (tylko dla158 KM).

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, wyposażonym w układ napędowy e-Power. W jego skład wchodzą akumulator o dużej pojemności, silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik i silnik elektryczny o mocy 188 KM. To rozwiązanie gwarantujące płynne przyspieszenie, ty … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł[Informacja] Ocena jakości wody z wodociągu publicznego w Babiaku z dnia 08.02.2021 r.
Następny artykuł[Informacja] Ocena jakości wody z wodociągu publicznego w Runowie z dnia 08.02.2021 r.