rozwiń ›
Lexus zmienia układ sił w Polsce. SUV-y i hybrydy trzęsą rynkiem
Lexus już miesza na polskim rynku. W styczniu 2024 roku japońska marka sprzedała 1268 aut – to przeszło 34 proc. więcej niż w analogicznym czasie rok wcześniej. Takiego rekordu miesiąca nie było od początku działalności marki nad Wisłą. Tym samym Lexus zdobył niemal 13 proc. udział w rynku i trzeci miesiąc z rzędu wyprzedził Volvo. Teraz czai się na czwartej lokacie w segmencie premium tuż za plecami niemieckiej trójki.
Koniem pociągowym biznesu Lexusa są SUV-y i crossovery. Dziewięć na 10 aut, które wyjechały na drogi miało właśnie takie nadwozie. I właśnie trzy modele – NX, UX i RX, znalazły się wśród 10 najpopularniejszych aut premium. Teraz na scenę wjeżdża zupełnie nowy zawodnik: Lexus LBX. Ten hybrydowy model w 2024 roku ma zadecydować o zmianie sił i stałym awansie Japończyków w rankingu. Ale po kolei…
Lexus NX najpopularniejszy, to pierwszy Lexus z hybrydą plug-in
Europejski hit – Lexus NX – także w Polsce jest wybierany najczęściej. W styczniu zarejestrowano 483 szt. japońskiego SUV-a. NX to trzecie najpopularniejsze auto klasy premium i numer dwa w segmencie D-SUV Premium. Skąd takie wzięcie?
Lexus NX 350
/
Lexus
Od niedawna Japończycy stawiają na nowoczesny design i sportowe wrażenia z jazdy. Stąd najmłodsza na rynku gama SUV-ów i crossoverów z wyższej półki. Metamorfozę Lexusa rozpoczął właśnie NX drugiej generacji. Nowa stylistyka pociągnęła za sobą cyfryzację, a ta rozlała się na kolejne modele. Szybkie multimedia teraz są powszechnie stosowane w całej gamie producenta. Jednocześnie NX 450h+ jako pierwsza hybryda plug-in Lexusa dostał misję przekonania kierowców do technologii PHEV i odniósł sukces. Dziś NX plug-in jest najpopularniejszą hybrydą z wtyczką w Polsce – w 2023 roku zarejestrowano 1044 egzemplarze tego auta.
Lexus NX z hybrydą plug-in podbija rynek. Jaki silnik, moc i osiągi?
Pod względem technicznym napęd składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego pracującego w ekonomicznym cyklu Atkinsona ze wspomagającym go silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM. Oba przekazują moc na przednie koła. Tylną oś napędza dodatkowy silnik-generator (54 KM), który współpracuje z układem hybrydowym. W ten sposób kierowca dostaje 309 KM mocy systemowej, wsparcie elektrycznego układu 4×4 E-Four i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 s. A to już osiągi ze świata aut sportowych.
Lexus NX 350
/
Lexus
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS