-
Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo
-
Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?
-
Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia
-
Lexus RX to dwa rodzaje foteli i duża pojemność bagażnika
-
Jak jeździ Lexus RX i ile spala hybryda turbo?
rozwiń ›
Lexus RX w skali świata jest najważniejszym i najpopularniejszym modelem japońskiej marki należącej do Toyoty. Od premiery w 1998 roku na drogi wyjechało ponad 3,5 mln egzemplarzy tego auta, z czego przeszło 300 tys. kupili Europejczycy. Teraz czas na zmianę warty.
RX nowej 5. generacji w Polsce jest dostępny w trzech odmianach wyłącznie hybrydowych – RX 350h, 450h+ czyli hybryda plug-in i najmocniejszej RX 500h. W świecie SUV-ów segmentu E to wbrew modzie na silniki Diesla. Tak odważne postawienie sprawy producent tłumaczy mniejszym ryzykiem awarii, prostszą budową i niższą ceną. Którą hybrydę wybrać?
Lexus RX 350h, 450h+ hybryda plug-in i RX 500h z silnikiem turbo
RX 500h jest królem wszystkich modeli SUV Lexusa. Jako jedyny wykorzystuje turbodoładowany silnik – co wśród hybryd tej japońskiej marki jest ewenementem. Czterocylindrowa jednostka 2.4 turbo współpracuje z 6-biegowym klasycznym automatem. Przedni silnik elektryczny wciśnięto między jednostką benzynową a skrzynią biegów. Z tyłu działa układ e-Axle o mocy 80 kW – w jego skład wchodzą silnik, przekładnia oraz moduł jednostki sterującej (rozwiązanie znane z elektrycznego Lexusa RZ). Łącznie taki system zapewnia kierowcy 371 KM mocy i za jednym zamachem tworzy elektryczny napęd na cztery koła Direct4.
Lexus RX 500h w nowym miedzianym lakierze Sonic Copper
/
Lexus
Lexus RX 500h
/
Tomasz Sewastianowicz
Nowy Lexus RX wygląda lepiej niż poprzednik, jakie różnice?
Na żywo RX 500h w agresywnej wersji F SPORT połyskujący nowym miedzianym kolorem Sonic Copper i na 21-calowych (!) czarnych felgach owiniętych plasterkiem opon Michelin Pilot Sport wygląda świetnie. I nie ma co się czarować ten szpanerski lakier nakładany z wykorzystaniem fal dźwiękowych odpowiada za 90 proc. efektu „Wow!”. Pod względem proporcji największy SUV japońskiej marki upodobnił się do nowego NX. Stoi niżej i szerzej na drodze, zyskał długi przód i kabinę przesuniętą do tyłu. Z lśniącym czarnym grillem, skrzelami po bokach, wąskimi reflektorami LED i narastającą sylwetką coupe ustawioną na najnowszej platformie GA-K odważnie rozpycha się w walce o tytuł najjaśniejszej gwiazdy w klasie. Przy designerskich popisach warto odnotować, że nowy RX utrzymuje długość 4,9 m znaną z poprzednika, ale ma wydłużony o 60 mm rozstaw osi, co w życiu codziennym przekłada się na większą wygodę na pokładzie (przyrost przestrzeni odczują szczególnie podróżujący w drugim rzędzie).
Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy zawieszenia. W trybie “Normal” auto prowadzi się komfortowo. Tryb “Sport” usztywnia pracę układu kierowniczego i utwardza zawieszenie
/
Tomasz Sewastianowicz
Lexus RX 500h F SPORT
/
Lexus
Lexus RX nowej generacji, czyli cyfrowe wyposażenie i szybkie multimedia
Wejścia do kabiny nowego Lexusa strzeże nieruchoma klamka z czujnikiem dotykowym jak w NX czy elektrycznym RZ. Wystarczy położyć palec na sensorze a drzwi delikatnie odskoczą. Wnętrze RX 500h F SPORT wita delikatnym uściskiem głębiej profilowanego fotela, otula wygodą, błyszczy jakością i gadżetami. Mięsista kierownica leży idealnie, a prawa ręka odruchowo chwyta za lewarek na wysokim tunelu środkowym – niczym w droższych sportowych samochodach, co jest miłym gestem ze strony producenta takich bestii jak RC F czy LC 500 (oba z benzynowym pięciolitrowym V8/464 KM).
Na fanach nowych technologii największe wrażenie zrobi stacja multimedialna Lexus Link Pro z 14-calowym ekranem … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS