rozwiń ›
Lexus NX Overtrail – premiera
Choć historia SUV-ów zaczęła się od ucywilizowanych i nieco lepiej wyposażonych aut terenowych, kierowcy popularnych dziś BMW X3, Audi Q5 czy Lexusy NX nie zjeżdżają z asfaltu praktycznie wcale. Większość modeli w tej klasie może być nawet fabrycznie obniżona, a zdolność do pokonania krawężnika z nawiązką zaspokaja potrzebę przygody u większości klientów. Japończycy wiedzą jednak, że “większość” nie oznacza “wszyscy” i dostrzegają rynkową niszę do zagospodarowania. Właśnie w nią ma trafić Lexus NX Overtrail, czyli podniesiony i przystosowany do jazdy w lekkim terenie wariant chętnie wybieranego w Europie SUV-a.
Dla większości kierowców będzie to fanaberia. W kwestii właściwości terenowych NX Overtrail może się bowiem pochwalić podniesionym zawieszeniem, nieco inaczej zestrojoną i wzmocnioną tylną osią, a także bogatym wyposażeniem i fabrycznie montowanymi oponami AT. Na pierwszy montaż wędrują tu Dunlop Grandtrek AT5 w rozmiarze 235/60 R18.
Nadwozie nie zostało poddane rewolucyjnym zmianom, a akcenty wyróżniające nową wersję w gamie są dość subtelne. Lakierowane na czarno relingi dachowe, obudowy lusterek, klamki, obudowy lamp przeciwmgielnych oraz przedni grill tylko wprawnemu obserwatorowi zdradzają, że ma on do czynienia z nowym wariantem. Zdecydowanie bardziej w oczy rzucają się wspomniane już opony AT czyli All-terrain. Agresywna rzeźba bieżnika ma za zadanie pewnie chwytać luźną nawierzchnię, śnieg i błoto.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS