MPK Lublin testuje przegubowy autobus. To hybrydowy Mercedes Citaro G. Egzemplarz, który przyjechał do Lublina, był wcześniej testowany m.in. w Krakowie i Łodzi.
W testowanym autobusie może podróżować 135 pasażerów (41 na miejscach siedzących i 94 na miejscach stojących). Pojazd ma 18 metrów długości, jest niskopodłogowy, w pełni klimatyzowany, wyposażony w monitoring i głosową zapowiedź przystanków. Autobus spełnia normę emisji spalin Euro 6.
„Bardzo solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu” – mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.
W autobusie tym został także zastosowany asystent kierowcy, system „Preventive Brake Assist”, wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jest to zupełna nowość w segmencie autobusów miejskich. Jego zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, np. gdy na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.
Kolejnym, innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest system „Sideguard Assist”, wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi cyklistami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.
Dziś autobus jeździ na linii nr 31, natomiast w czwartek na linii nr 26. W naszym mieście pojazd będzie jeździł do 18 lutego.
Hybrydowy, przegubowy Mercedes Citaro na testach w MPK Lublin | fot. Marek Szadkowski, MPK Lublin
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS