A A+ A++

Nie ulega wątpliwości, że jazda na trenażerze ma wiele zalet. Taki trening jest łatwy do przeprowadzenia, oszczędny czasowo, można go wykonać niezwykle precyzyjnie i – co najważniejsze – niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Rozwój interaktywnych aplikacji treningowych sprawił dodatkowo, że domowe kręcenie staje się coraz ciekawsze, choć wciąż zawsze pozostaje tylko imitacją prawdziwej jazdy (co należy mieć na uwadze w kontekście treningowym). Rozwój trenażerów sprawił, że posiadając współczesne, zaawansowane urządzenie, można osiągnąć bardzo realistyczne odczucia z jazdy. W zasadzie im lepszy model, tym jazda staje się bardziej zbliżona do tej ,,na dworze”, a dodatkowo zawsze zyskujemy lepsze parametry związane z oporem, głośnością pracy, czy precyzją pomiaru mocy. Tak naprawdę od naszych decyzji zakupowych będzie uzależnione to, jak zaawansowany trening będziemy w stanie realizować. Tym razem przyglądamy się trenażerowej ofercie Elite, która jest na tyle rozbudowana, że każdy – w zależności od swoich potrzeb, poziomu i możliwości finansowych – będzie w stanie znaleźć tu coś dopasowanego pod siebie. Drivo II      Druga generacja modelu Drivo to najbardziej zaawansowany trenażer w ofercie Elite. Jest on w pełni interaktywny, a łączność z urządzeniami odbywa się za pomocą ANT+ i Bluetooth Smart. Jest to trenażer typu direct drive, gdzie rower wpina się bezpośrednio (bez tylnego koła). Drivo II wyposażony został w niezwykle dokładny pomiar mocy, gdzie błąd pomiarowy zawiera się w przedziale +/- 0,5%. Magnetyczny układ oporowy w tym modelu pracuje bezstopniowo – opór płynnie zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości naszej jazdy. Do tego jest naprawdę gigantyczny – generuje opór 2300 W przy 40 km/h i aż 3600 W przy 60 km/h. Trenażer jest w stanie zasymulować podjazdy do 24% nachylenia. Nowa generacja ma też 3 razy szybszą reakcję, a zmiana oporu od 0 do 24% odbywa się w 3 sekundy. Realistyczne odczucie pedałowania zapewnia 6-kilogramowe koło zamachowe. Drivo II jest kompatybilny z piastami 130-135×5 mm (czyli zacisk QR szosa i MTB) oraz z osiami przelotowymi 142×12 mm. W zestawie ma też darmową licencję do programu My E-Training Mobile & Desktop na 36 miesięcy. Cena urządzenia wynosi 4799 zł. Direto X      Drugi w hierarchii Elite model to również interaktywny trenażer z napędem bezpośrednim (direct drive), który nadaje się do trenowania na najbardziej zaawansowanym poziomie, choć oczywiście względem Drivo ma nieco słabsze parametry. Wbudowany miernik mocy wskazuje waty z precyzją +/- 1,5%, a maksymalne nachylenie podjazdu jakie symuluje to 18%. Opór też pozostaje delikatnie niższy, ale 2100W przy 40 km/h to wartość, która i tak wystarczy każdemu. Magnetyczny system oporowy pracuje bezstopniowo i zwiększa się oraz zmniejsza automatycznie. Dodatkowo, nowy Direto ma wydajny system chłodzenia i został mocno wyciszony – Elite podaje, że aż o połowę względem poprzedniej generacji. Koło zamachowe waży w nim 4,2 kg. Trenażer jest kompatybilny z piastami 130-135×5 mm (QR – szosa i MTB) oraz z osiami przelotowymi 142×12 mm, obudowa jest dostosowana do napędów 12-rzędowych. W zestawie ma też darmową licencję do programu My E-Training Mobile & Desktop na 12 miesięcy. Łączność zapewniają protokoły: ANT+ i Bluetooth Smart. Cena: 3999 zł.  Suito      Suito to nowy model w stajni Elite. Jest to kolejny interaktywny trenażer direct drive, a sprawdzić ma się jako treningowe urządzenie dla większości ambitnych amatorów. Moc jest tu kalkulowana z dokładnością +/- 2,5%,  maksymalne symulowane nachylenie wynosi tu 15%, a maksymalny opór wynosi 1900W. Co ciekawe, fabrycznie w zestawie otrzymujemy go z kasetą Shimano 105 (11 biegów), więc w zasadzie wystarczy go rozłożyć, podłączyć do prądu i Suito jest gotowy do treningu. Przy okazji otrzymujemy też w zestawie miesiąc Zwifta za darmo oraz licencję do programu My E-Training Mobile & Desktop na 12 miesięcy, a łączność – jak zawsze w Elite – odbywa się za pomocą ANT+ i Bluetooth Smart. Podobnie jak modele wyższe z napędem bezpośrednim, tak i Suito ma magnetyczną jednostkę oporową z bezstopniowym oporem. Urządzenie jest kompatybilne z piastami 130-135×5 mm (QR – szosa i MTB) oraz z osiami przelotowymi 142×12 mm. Jego cena to 2899 zł. (czytaj dalej)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStrażacy dogaszają pożar hali produkcyjno-magazynowej w Kębłowie
Następny artykułApelacja ws. kolizji z udziałem Jacka Kurskiego