A A+ A++

KTM już dwa lata temu wysłuchał głosu fanów domagających się lżejszego podróżnego enduro. Fabryka wykorzystała doświadczenia rajdowe, najnowszą technologię oraz wygląd inspirowany rajdami – tak powstały modele 790 Adventure oraz 790 Adventure R.

Miały one zdolność przyspieszania pulsu i poszerzania uśmiechu swoim użytkownikom. Pomarańczowi zadbali, żeby w 2021 roku adrenalina podskoczyła – do salonów trafią dwa nowe modele: KTM 890 Adventure R Rally oraz KTM 890 Adventure R. Oba bazują na większych i mocniejszych silnikach pochodzących z Duke’a 890 R. Oba są gotowe do ekstremalnych wycieczek z dala od utartych szlaków.

KTM 890 Adventure R Rally to limitowana edycja, która bazuje na doświadczeniach zawodników z fabrycznego teamu wyścigowego Red Bull KTM Factory Racing Rally. Dane zebrane na trasach rajdowych całego świata zostały przeanalizowane i zastsowoane w tym motocyklu.

Zacznijmy od zawieszeń – to najwyższa półka, czyli WP Xplor Pro. Są w pełni regulowane i mają zapewnić przyczepność i komfort w każdych warunkach. W stalowej ramie umieszczono rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności skokowej zwiększonej do 889 cm3 z rozrządem DOHC. Spełnia on wymogi normy Euro5. Osiągi zostały wzmocnione przez ultralekki tłumik Akrapovic.

Wygląda na to, że KTM 890 Adventure R Rally spełni oczekiwania najbardziej wymagających poszukiwaczy przygód. Nie można przejść obojętnie nad takimi dodatkami jak szersze, ząbkowane podnóżki, prosta kanapa oraz Quickshifter + i tryb jazdy Rally w standardzie. Jednak jeśli o nim marzysz, to musisz się spieszyć, bo to limitowana edycja. Na cały świat przewidziano zaledwie 700 sztuk.

KTM

Zobacz również: Ducati Multistrada V4 z radarem adaptacyjnym

KTM 890 Adventure R Rally – najważniejsze cechy:

  • edycja limitowana do 700 sztuk na cały świat
  • odświeżony silnik oraz elektronika
  • zawieszenia WP Xplor Pro
  • wydech Akrapovic (o 35% lżejszy niż fabryczny)
  • Quickshifter + i tryb jazdy Rally w standardzie
  • prosta kanapa (wysokość 910 mm)
  • wyścigowa grafika
  • carbonowe nakładki na zbiornik paliwa
  • szerokie podnóżki

[embedded content]

KTM 890 Adventure R – nowość 2021

Ludzie z KTM-a mówią o wszechstronności. Dowodem na to ma być nowy model – KTM 890 Adventure R. Rzędowy twin o zwiększonej do 889 cm3 pojemności generuje moc 105 KM i moment obrotowy 100 Nm, a to oznacza o 10 KM i o 12 Nm więcej niż mniejszy Adventure 790. Wał korbowy w “890” ma o 20% większą masę, a inżynierowie skupili się na poprawie stabilności, płynności oddawania mocy oraz zwiększeniu momentu na niskich obrotach.

W pełni regulowane zawieszenie WP XPLOR, update oprogramowania systemu ABS oraz nowe algorytmy kontroli trakcji to tylko trzy aspekty, które podkreślają wszechstronność KTM 890 Adventure R.

Nowość 2021: KTM 890 Adventure R, podjazd pod wzniesienieKTM

Zobacz również: BMW R 1250 GS oraz BMW R 1250 GS Adventure – nowości na sezon 2021

KTM 890 Adventure R – najważniejsze cechy:

  • pojemność skokowa silnika zwiększona o 90 cm3 do 889 cm3
  • wyższa moc: 105 KM przy 8000 obr/min
  • wyższy moment obrotowy: 100 Nm przy 6500 obr/min
  • o 20% większe niż w 790 masy wirujące w silniku
  • przekonstruowane sprzęgło
  • przekonstruowana rama z aluminiową główką oraz lżejszym tylnym stelażem
  • zmienione hamulce
  • nowe ustawienia zawieszeń
  • poprawiony ABS oraz kontrola trakcji
  • nowy włącznik tempomatu na kierownicy
  • poprawiony Qiuckshifter+ (dostępny za dopłatą)
Nowość 2021: KTM 890 Adventure R, studio, prawy tyłobokKTM

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRajd Podlaski z Chwietczukiem i Zapałą
Następny artykuł“Bond”, “Diuna”, “Batman”… – premiery odroczone, Hollywood kapituluje