Tego modelu spodziewaliśmy się już od dłuższego czasu, bowiem po udanym debiucie TRK 502 X kilka lat temu, pojawił się model 752 S z dwucylindrowym silnikiem idealnie nadającym się do konstrukcji typu Adventure. To był też dość oczywisty krok dla odbudowującego się Benelli. I oto jest TRK 800, czyli według marki z Pesaro pełnoprawny motocykl przygodowy.
TRK 800 – zaprojektowany we Włoszech
Przygodowy TRK 800 został zaprojektowany w siedzibie Benelli – House of Leoncino we włoskim Pesaro. Okazją do zbudowania nowego modelu i rozpoczęcia nowego rozdziału dla włoskiej firmy były imponujące 110-te urodziny marki Benelli. Nowy TRK 800 ma być wszechstronnym motocyklem, który oferuje lepsze wyposażenie i bardziej imponujące osiągi od swojego mniejszego kuzyna, ale zarówno sylwetką jak i mocno zaktualizowaną stylistyką ma nawiązywać do sukcesu udanej linii TRK.
Stylistyka TRK 800 ma być bardziej dynamiczna i nowoczesna o bardziej zbalansowanych proporcjach, motocykl będzie wyposażony w pełnie oświetlenie LED wraz ze światłami do jazdy dziennej.
Dynamiczny silnik z Leoncino 800
Dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 754 cm3 to ta sama jednostka, która trafiła do Leoncino 800. Dysponuje ona mocą 76,2 KM osiąganymi przy 8500 obr/min oraz momentem obrotowym w wysokości 67 Nm (przy 6500 obr/min). Takie osiągi pozwoją na dynamiczne podróżowanie bez obaw, że zabraknie ci mocy. Silnik pracuje na dwóch wałkach rozrządu, które napędzają łącznie 8 zaworów (po cztery na cylinder), a o zasilanie go w paliwo dba wtrysk paliwa o średnicy gardzieli 43 mm. Wielotarczowe sprzęgło mokre współpracuje z sześciobiegową skrzynią.
Kręgosłupem motocykla jest kratownicowa rama z rur stalowych połączona z wytrzymałą stalową płyta, zaprojektowana tak by motocykl był zwinny i stabilny w każdych warunkach jazdy. Ergonomia według Benelli została dopracowana w najdrobniejszym szczególe by zapewnić jak najwyższy komfort jazdy zarówno dla kierującego jak i pasażera, nawet podczas jazdy we dwoje motocyklem z zapakowanymi kuframi. Siedzenie jest wąskie ale wygodne i przestronne. Szczególnie przyjrzano się również ochronie przed wiatrem – duża szyba jest regulowana, dłonie chronią seryjne handbary. TRK 800 jest seryjnie wyposażony w stopkę centralną, a zbiornik ma 21 litrów pojemności, co przy oszczędnej jeździe przełoży się na nawet 400-kilometrowy zasięg w trasie. Wszystkie potrzebne informacje są prezentowane przez duży i czytelny 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT.
Zawieszenia i hamulce
O komfort i dobre prowadzenie mają zadbać dopracowane zawieszenia: 50-milimetrowy widelec upside-down Marzocchi z pełną regulacją, oferujący 170 milimetrów skoku. Z tyłu to zadanie spełnia aluminiowy wahacz z centralnie mocowanym amortyzatorem o skoku 171 mm, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia.
Zobacz także: MV Agusta Lucky Explorer – legenda Cagivy Elefant wiecznie żywa
Dopełnieniem podwozia są oczywiście hamulce. W tej roli w Benelli TRK 800 występuje układ sygnowany przez Brembo – dwa czterotłoczkowe zaciski współpracujące z półpływajacymi tarczami o średnicy 320 mm z przodu oraz 260-milimetrowa tarcza i jednotłoczkowy zacisk z tyłu. Przednie aluminiowe koło ma typowy dla turystycznego enduro rozmiar 19 cali, a tylne jest 17-calowe. Na koła naciągnięte są opony o rozmiarach 110/80-19 z przodu oraz 150/70-17 z tyłu.
Nie ma ani słowa o dodatkowych systemach elektronicznych więc pozostaje nam przypuszczać, że TRK 800 będzie wyposażone jedynie w obowiązkowy ABS.
Wedłu tego co zeznaje Benelli TRK 800 będzie dostępny w salonach sprzedaży dopiero w drugiej połowie 2022 roku. Cena to na razie tajemnica.
Benelli TRK 800 dane techniczne:
Dane techniczne | Benelli TRK 800 |
SILNIK | |
Budowa: | chłodzony cieczą, dwucylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 2 x 43 mm |
Przeniesienie napędu: | wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, łańcuch X-ring |
Średnica cylindra x skok tłoka | 88,0 x 62.0 mm |
Pojemność skokowa | 754 cm3 |
Stopień sprężania | 11,5:1 |
Moc maks. | 76,2 KM (56,0 kW) przy 8 500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 67 Nm przy 6 500 obr/min |
PODWOZIE | |
Rama | stalowa kratownicowa |
Zawieszenia: | przód – widelec upside-down, średnica goleni 50 mm, pełna regulacja, skok 170 mm tył – dwuramienny wahacz z aluminium, centralny amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 171 mm. |
Hamulce: | przód – dwie tarcze, średnica 320 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 260 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS na zakręty. |
Koła | aluminiowe odlewane |
Rozmiary felg p/t | 3,00 x 19 / 4,25 x 17 |
Rozmiary opon p/t | 110/80 ZR 19 / 150/70 ZR 17 |
WYMIARY I MASY | |
Rozstaw osi | 1528 mm |
Długość/Wysokość/Szerokość | 2240/1408/927 mm |
Prześwit | 211 mm |
Skoki zawieszeń p/t | 170/171 mm |
Wysokość siedziska | 834 mm |
Masa na sucho | 226 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 22 l |
Cena | ??? |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS