A A+ A++

NS Bikes Define powstał na fali rozwoju i zmian, jakie zachodzą w kategorii ścieżkowców oraz rowerów enduro. Nowy NS to maszyna tocząca się na kołach 29”, która występuje w dwóch wersjach. Pierwsza z nich to ,,trail 130”,czyli ścieżkowiec ze 140 mm skoku z przodu oraz 130 z tyłu. Druga to ,,enduro 150”, czyli maszyna ze 160 mm skoku z przodu i 155 mm z tyłu. Skonstruowanie zaawansowanego Define’a, opartego o ramę w całości wykonaną z karbonu, kosztowało dział R&D NS’a aż dwa lata ciężkiej pracy. Rynkowy sukces aluminiowego Snabba 130 i 150, czyli bardzo podobnej charakterem maszyny, był jednak jasnym sygnałem i motywacją do sfinalizowania tego projektu. Zaawansowane i ciekawe rozwiązania zastosowane w tym rowerze sprawiają, że – typowo dla NS Bikes – mamy do czynienia z rowerem, którego nie znajdziecie u żadnego innego producenta. Przyglądamy się, co stanowi o jego oryginalności.     Jedna rama, dwa roweryDefine to tak naprawdę jedna rama, która za pomocą innych amortyzatorów staje się endurówką lub trailówką. Oczywiście na etapie zakupu musimy wybrać wersję 130 lub 150, natomiast w przyszłości, jeśli zechcemy, możemy zmieniać swój rower. Potrzebny do tego będzie drugi komplet elementów zawieszenia i nic więcej, a dodatkowe mocowania dampera są oczywiście w ofercie producenta (sprzedawane osobno). W obu wersjach Define ma nowoczesną, mocno progresywną geometrię. Płaski kąt główki, długa górna rura, krótki mostek i zwarty ogon. Taka konstrukcja, niezależnie od wersji, jest synonimem nowoczesnych maszyn przeznaczonych na trudne ścieżki i zapewnia dobre prowadzenie na stromych szlakach, oraz odpowiedni stosunek zwrotności i stabliności na dużych prędkościach. Nawiązując do słów producenta, NS Define sytuuje się jako maszyna ze współczesną, radykalną geometrią – reach 490/500mm dla rozmiaru L, kąt główki 65.5/64.5 stopni i efektywny kąt rury podsiodłowej 77/76 stopni. To sprawia, że sprzęt jest nie tylko sprawny na zjazdach, ale równie dobrze sprawdza się przy podjazdach.      Zmiany w geometrii nie tylko przez inny skokChociaż posiadanie roweru enduro i trail w ramach jednej maszyny brzmi kusząco, to musimy pamiętać, że taka zmiana to już większy zabieg, zarówno kosztowy, jak i serwisowy. Fani ,,regulowanych geometrii” nie będą jednak rozczarowani, bo w Define można na tym polu sporo zdziałać. Tak jak w NS’owej maszynie dedykowanej do downhillu – Fuzz, tak i w Define można regulować reach w zakresie +/- 10 mm, dzięki specjalnym miskom. Define pozwala również za pomocą regulowanego mocowania dampera zmieniać wysokość suportu o 5 mm.       Konstrukcyjne smaczkiNowoczesna geometria, karbonowa rama, gdzie zarówno przedni i tylny trójkąt zbudowano z włókna węglowego oraz duże, 29-calowe koła z osiami Boost, to oczywiste zalety tej maszyny. Mamy tu jednak jeszcze jedno interesujące rozwiązanie, które NS nazywa hybrydowym prowadzeniem przewodów. W praktyce sprowadza się ono do puszczenia okablowania w specjalnym kanale, który został wyprofilowany od spodu dolnej rury ramy. Patrząc z boku przewodów zupełnie nie widać, dzięki czemu zachowana jest estetyka wewnętrznego prowadzenia oraz pełna dostępność i łatwość prowadzenia czynności serwisowych, charakterystyczna dla klasycznie puszczonych kabli, na zewnątrz ramy.Oba modele występują w dwóch specyfikacjach, które są zbudowane na tej samej ramie. Define’y dostępne są w dwóch rozmiarach: M i L. Poszczególne wersje przedstawiamy poniżej, natomiast jeśli interesuje Was, jak jeździ wersja 130, to zapraszamy do lektury artykułu: Test: Ścieżkowy NS Bikes Define 130 2 (2019).NS Bikes Define 150 2    Karbonowa ramaDamper Fox Performance Float DPX2, skok 155 mmAmortyzator Fox Performance 36 Float Grip, skok 160 mmNapęd Sram 1×12 (mieszanka GX i NX)Kokpit NS Bikes 35mmSztyca regulowana X-FusionMasa: 14,2 kgCena: 15 999 złNS Bikes Define 150 1    Karbonowa ramaDamper Fox Performance Float DPX2, skok 155 mmAmortyzator Fox Factory 36 Float FIT4, skok 160 mmNapęd Sram 1×12 (mieszanka X01 i GX)Kokpit NS Bikes 35mmSztyca regulowana FoxMasa: 13,6 kgCena: 21 999 złNS Bikes Define 130 2    Karbonowa ramaDamper Fox Performance Float DPS, skok 130 mmAmortyzator Fox Performance 34 Float Grip, skok 140 mmNapęd Sram 1×12 (mieszanka GX i NX)Kokpit NS Bikes 35mmSztyca regulowana X-FusionMasa: 13,8 kgCena: 15 999 złNS Bikes Define 130 1    Karbonowa ramaDamper Fox Performance Float DPS, skok 130 mmAmortyzator Fox Performance 34 Float FIT4, skok 140 mmNapęd Sram 1×12 (mieszanka X01 i GX)Kokpit NS Bikes 35mmSztyca regulowana FoxMasa: 13,2 kgCena: 21 999 złStrona dystrybutora: www.7anna.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł11 września 1944. “Widok walk powietrznych i huk dział poruszyły serca”
Następny artykułZamek Frydlant – najstarsze muzeum zamkowe w Europie Środkowej