A A+ A++

Zmiany mają związek z wdrożeniem Rejestru Dokumentów Paszportowych (RDP), który zastąpił dotychczasową Centralną Ewidencję Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych oraz lokalne ewidencje. RDP ma być komponentem Systemu Rejestrów Państwowych, który obecnie łączy sześć rejestrów, między innymi dowodów osobistych, stanu cywilnego, danych kontaktowych czy PESEL.

Projekt ma uprościć procedury związane z wyrobieniem paszportu i zapewnić dostęp do danych przez internet.

Według nowych zasad obywatel wnioskujący o wydanie paszportu nie musi już wypełniać papierowego wniosku ręcznie. Zrobi to za niego, prowadzając dane bezpośrednio do systemu, urzędnik. Wnioskodawca musi jedynie potwierdzić dane podpisem na specjalnym urządzeniu do pobierania podpisu.

Informację, kiedy można odebrać dokument, urząd paszportowy wyśle na adres e-mailowy lub numer telefonu. Przy odbiorze będzie mógł potwierdzić tożsamość także na podstawie odcisku palca.

Rejestr zapewni również dostęp do wielu usług elektronicznych – … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSłynna, świąteczna ciężarówka odwiedzi Ostrów Wielkopolski!
Następny artykułPolicjanci przejęli narkotyki o wartości co najmniej 5 mln złotych