Ten sam adres, ci sami znani klientom doradcy, ale nowe wnętrze i cyfrowe technologie – taki jest teraz Oddział 4 PKO Banku Polskiego w Tychach przy ulicy Budowlanych 55. Placówka stała się bardziej wygodna i lepiej dostosowana do potrzeb różnych klientów. Mają oni do dyspozycji 2 uniwersalne stanowiska doradców – wyposażone w nowoczesne urządzenia kasjerskie, dyskretny pokój spotkań, samoobsługowe stanowisko internetowe, ogólnodostępne ekrany, 2 bankomaty z funkcją wpłatomatu.
– Od 24 lat służymy mieszkańcom Tychów i wierzymy, że zmodernizowany oddział z nowoczesnym wnętrzem, ale pod „starym” adresem będzie interesujący zarówno dla naszych dotychczasowych, jak i nowych klientów. Będą mogli oni załatwiać wszelkie bankowe sprawy w komfortowych warunkach, korzystając z pomocy naszych profesjonalnych, doświadczonych doradców. Wielu naszych klientów postrzega oddział przy Budowlanych jako „swój” bank i staramy się by to grono było coraz większe. Tak jak dotychczas gwarantujemy bezpieczne przechowywanie pieniędzy i ich inwestowanie. Ułatwiamy wykonywanie transakcji, co pomaga w codziennym zarządzaniu finansami, prowadzimy też edukację finansową. Możemy poszczycić się tym, że jesteśmy od lat bankiem dla wielu pokoleń, spełniając oczekiwania, a także dostarczając produkty i usługi odpowiadające rosnącym potrzebom klientów. To wszystko sprawia, że jesteśmy nie tylko placówką bankową – zarówno my, jak i pozostałe dwa oddziały PKO Banku Polskiego w Tychach, jesteśmy na stałe wpisani w funkcjonowanie miasta i jego mieszkańców – podkreśla Ewa Król, dyrektor Oddziału 4 PKO Banku Polskiego w Tychach.
Nowa aranżacja oddziału zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępne są 2 bankomaty z funkcją wpłatomatu. W oddziale obsługę klientów indywidualnych prowadzi obecnie 5 doradców. Wnętrze zdobią kwiaty w donicach i motyw drewna. Ważnym dla wszystkich rodziców miejscem jest kącik dla dzieci, w którym najmłodsi mogą zająć się zabawą.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność papierowych wydruków, co ma pozytywny wpływ na ochronę środowiska. Ważną częścią placówki przy ul. Budowlanych jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie lub z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta w serwisie internetowym iPKO i sprawdzi m.in. saldo czy historię rachunku, a także zleci przelew. Doradcy wytłumaczą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości i oczekuje wsparcia w tym zakresie, to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli banku w telefonie, albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom. Szczególnie istotne są właśnie kwestie cyberbezpieczeństwa i wsparcia klientów w zakresie bezpiecznego korzystania z rozwiązań bankowych. Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Obecnie wiele finansowych spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Na przykład wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Kilka pytań do Ewy Król , dyrektor Oddziału 4 w Tychach:
Jaki jest cel, który stawiacie sobie jako oddział w pracy w związku ze zmianą przestrzeni? Na czym Pani szczególnie zależy?
– Naszym głównym celem jest zwiększenie liczby odwiedzających nas klientów oraz przypomnienie im, że mają w naszym niedużym oddziale pełną obsługę bankową, mogą np. wziąć kredyt czy kupić ubezpieczenie. Wielu klientów dalej jest przekonanych, że jesteśmy małą placówką, w której załatwia się tylko podstawowe sprawy, a oferujemy szeroki wachlarz usług bankowych dla klientów indywidulanych. Nadal będziemy traktować klientów po partnersku, dopasowując rozwiązania do konkretnej osoby, a teraz dodatkowo sprzyja temu przyjazne, nowoczesne wnętrze, które tworzy komfortową atmosferę dla wszystkich.
Jaki jest największy sukces oddziału?
– Cały nasz zespół najwyżej ceni sobie zaufanie, jakim codziennie obdarzają nas klienci. Cieszy nas że przez lata przychodzą do nas osoby które chcą korzystać z usług i produktów PKO Banku Polskiego i którym niezmiennie służymy dobrą radą i pomocą. Kiedy klienci do nas wracają to jest dla nas największa satysfakcja, bo oznacza to, że dobrze spełniliśmy nasze zadania i jesteśmy wiarygodni.
– Cieszymy się też z obecnej modernizacji oddziału, która bardzo poprawiła jakość obsługi klientów i wyróżnia nas na lokalnym rynku. Dodatkowo możemy się pochwalić dobrą sprzedażą produktów ubezpieczeniowych.
Jak staracie się edukować klientów, zwłaszcza osoby starsze w kwestii bezpieczeństwa w cyberświecie?
– Przede wszystkim, oferujemy naszą pomoc w każdym aspekcie, tj. pomagamy i edukujemy naszych klientów w obsłudze bankomatu, tłumaczymy jak i co można wykonać w aplikacji IKO, dodatkowo mamy teraz nowe stanowisko, gdzie klient może sam się zalogować i z naszą pomocą wykonywać różne czynności bankowe. Zawsze przy kontakcie telefonicznym z klientem, również odsyłamy do kanałów zdalnych i tłumaczymy jak należy danych proces wykonać.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS