Charakterystyka toru Spa-Francorchamps spowodowała, że praktycznie wszystkie zespoły wprowadziły ulepszenia samochodów mające na celu zmniejszenie oporu powietrza, przy czym zarówno McLaren, jak i Mercedes wprowadzili obok przednich i tylnych skrzydeł, całkiem nowe skrzydła belkowe.
Oba brytyjskie zespoły próbują zbliżyć się do Red Bulla w klasyfikacji mistrzostw konstruktorów i w związku z tym próbują zwiększyć osiągi swoich bolidów na szybkim torze Spa-Francorchamps.
Mercedes skrócił długość linii górnych elementów przedniego skrzydła, aby zmniejszyć ogólny opór powietrza i zrównoważył to płytszym tylnym skrzydłem.
Mercedes W15 technical detail
Autor zdjęcia: Jake Boxall-Legge
Tylne skrzydło zachowało oddzielne krawędzie używane przez cały sezon, aby uzyskać większą kontrolę nad strukturami przepływu wytwarzanymi na końcach powierzchni. Są jednak mocowane pod mniejszym kątem, aby zmniejszyć przednią powierzchnię, a tym samym opór powietrza.
Dalsze zmiany skupiły się na belkach skrzydeł, chociaż dokumentacja techniczna dostarczona przed FP1 sugeruje, że jest to wersja jednoelementowa, zwrócono uwagę na wersję, w której zachowano najniższą część dwuelementowego skrzydła belkowego, a górny element wymieniono na wersję o mniejszym wygięciu.
Zespół wprowadził również nowe skrzydło krawędzi podłogi, które według Mercedesa wytworzy niższe ciśnienie, dzięki czemu będzie można uzyskać większą siłę docisku. Halo w górnej części zostało pozbawione lotek aerodynamicznych.
Mercedes zastosował również nowy dyfuzor, który przyspieszy przepływ powietrza przez podwozie, co także powinno przynieść zmianę siły docisku.
Również McLaren wprowadził tylne skrzydło generujące mniejszy docisk. Posiada ono teraz bardziej kwadratowy element powierzchni głównej o dużo mniejszym pochyleniu, aby zmniejszyć wytwarzany opór. Podobnie jak w przypadku Mercedesa, skrzydło to zachowało oddzielne powierzchnie końcowe.
McLaren MCL38 technical detail
Autor zdjęcia: Jake Boxall-Legge
Poniżej znajduje się jednoelementowe skrzydło, które można zrównoważyć za pomocą klapy górnego skrzydła, co poprawi efekt DRS na prostych. Strefa DRS na prostej Kemmel została skrócona o 75 metrów, w związku z czym priorytetem będzie wydajność.
Wprowadzono również aktualizacje kanału chłodzenia hamulców w celu spełnienia wymagań toru Spa i zastosowano w nim elementy o mniejszym kącie natarcia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS