A A+ A++

Decyzja w sprawie LMDh zapadła podczas ostatniego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych „w celu umożliwienia płynnego wprowadzenia” prototypów hybrydowych z napędem na tylne koła do mistrzostw obok samochodów zbudowanych zgodnie z zasadami Le Mans Hypercar.

Producenci będą mogli dołączyć do Toyoty, Glickenhausa, Alpine i Peugeota w klasie hipersamochodów pod koniec tegorocznych mistrzostw, ale nie będą kwalifikowali się do zdobywania punktów.

W biuletynie nie podano żadnych innych informacji, o tym, czy producent, który chciałby w tym roku wystartować w zawodach wystawiając prototyp LMDh, będzie musiał od razu dokonać pełnej homologacji samochodu, co oznaczałoby zamrożenie jego specyfikacji na pięć lat.

Nie jest jasne, czy któryś z dwóch producentów LMDh – Porsche i Cadillac, planujących dołączyć do WEC w przyszłym roku, będzie gotowy do testowego startu przed finałem obecnej kampanii w Bahrajnie w listopadzie.

Porsche jest jedyną marką, która ma już gotowe auto LMDh. Jednak ekipa Penske, która będzie obsługiwać samochody fabryczne na arenach WEC i IMSA, podkreśliła niedawno trudności związane z pracami rozwojowymi oraz homologacją przed planowanym debiutem podczas przyszłorocznego, styczniowego wyścigu Rolex 24 at Daytona otwierającego amerykańską serię.

Porsche nie udzieliło komentarza na temat możliwości wcześniejszego debiutu. Cadillac LMDh, który będzie oparty na podwoziu szykowanym przez Dallarę, ma rozpocząć testy dopiero latem. Pozostali producenci BMW i Acura w pierwszym roku istnienia nowej kategorii będą obecni tylko w IMSA.

Czytaj również:

Nowe LMP2 jeszcze później

Przesunięto wprowadzenie prototypów LMP2 nowej generacji. Zostaną wystawione do rywalizacji dopiero w 2025 roku.

Zastąpienie obecnej generacji samochodów wprowadzonych w 2017 roku miało początkowo nastąpić w sezonie 2023, potem przesunięto je o rok, a teraz jeszcze o kolejny. Nowy harmonogram wydaje się być wynikiem ponownej dyskusji na temat sposobów obniżenia kosztów.

Nie otwarto jeszcze przetargu na wyłącznego dostawcę silnika dla tej klasy.

Czytaj również:

 

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPorażka z Tychami. Fatalna pierwsza tercja
Następny artykułBiden w Europie. “Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek w historii”