Rząd ogłasza komunikaty tylko wtedy, gdy ma coś do zakomunikowania – tę zasadę informowania wprowadził nowy premier Włoch Mario Draghi. Komentatorzy podkreślają, że skończyła się era dominacji mediów społecznościowych w radzie ministrów.
Koniec z komunikacją przez media społecznościowe
Powołanie nowego rządu na czele z byłym prezesem Europejskiego Banku Centralnego to, jak się zauważa, zapowiedź całkowitej rewolucji w stylu informowania społeczeństwa; ma on być rzeczowy, konkretny i jak najmniej oparty na mediach społecznościowych – zaznacza prasa.
Dominuje przekonanie, że skończyły się czasy, gdy ministrowie w poprzednich rządach o każdym swoim ruchu i decyzji informowali na profilach w mediach społecznościowych.
W liczącej 23 ministrów drużynie Draghiego pięcioro z nich nie ma swoich profili. Nieobecny na popularnych portalach jest też sam premier.
Z mediów społecznościowych nie korzystają między innymi szefowa MSW Luciana Lamorgese, minister sprawiedliwości Marta Cartabia oraz minister finansów Daniele Franco.
Nowy styl powściągliwej i precyzyjnej oraz ściśle instytucjonalnej informacji wyznaczać będzie rzeczniczka rządu Draghiego Paola Ansuini, która długo pracowała w biurze prasowym włoskiego banku centralnego. Ponad 20 lat temu koordynowała ona kampanię informacyjną na temat wprowadzenia euro.
Paola Ansuini realizować będzie zalecenie przedstawione przez premiera w trakcie pierwszego posiedzenia rządu tuż po zaprzysiężeniu 13 lutego, gdy powiedział: „Ogłasza się komunikaty tylko wtedy, gdy ma się coś do zakomunikowania”.
Pierwszym dowodem gruntownej zmiany jest już zauważalna mniejsza aktywność w mediach społecznościowych tych ministrów, którzy zasiadali również w poprzednim rządzie.
kk/PAP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS