A A+ A++

Japoński koncern zapowiada uruchomienie za 3 lata produkcji ogniw paliwowych nowej generacji. Będą charakteryzować się większą gęstością energii (16,3 kW/l), co przełoży się na zwiększenie zasięgu pojazdu o 20%. Optymalizacja pozwoli także na zmniejszenie liczby ogniw i obniżkę kosztów. 

Toyota szacuje, że koszty utrzymania samochodu ciężarowego wyposażonego w kolejną generację ogniw paliwowych będą zdecydowanie niższe niż w przypadku pojazdów z silnikami Diesla ze względu na 2,5-krotnie dłuższy interwał serwisowy.Nowa generacja ogniw paliwowych umożliwi także bardziej elastyczną produkcję. Na jednej linii będą mogły powstawać różne typy ogniw, w zależności od ich przeznaczenia. 

Czytaj więcej

Toyota przygotowuje standardowe zbiorniki na wodór wykorzystywane w samochodach ciężarowych w Europie, USA oraz Japonii. Przyspieszy ona produkcję oraz ułatwi montaż pojemników w różnych typach pojazdów. Toyota pracuje zarówno nad zbiornikami na wodór sprężony jak i na ciekły wodór, które będą wykorzystywane w dużych ciężarówkach. Toyota planuje dopasowanie zbiorników do istniejących pojazdów. 

Zastosowanie ciekłego wodoru pozwala wykorzystywać zbiorniki o mniejszych rozmiarach oraz zwiększyć zasięg pojazdów, na co liczy Mercedes Trucks, który stawia na transport ciekłego wodoru. Prototypy Volvo mają zbiorniki ciśnieniowe. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWTA Bad Homburgu: Porażka Andreescu
Następny artykułСБУ затримала коригувальника ракетного удару по Краматорську