rozwiń ›
12 zmian w przepisach. Sprawdzą prawo jazdy pasażera i jego trzeźwość
Zmiany w przepisach dla kierowców są nieuchronne. Ministerstwo Infrastruktury przygotowało szereg rozwiązań, które mają skutecznie odstraszyć od łamania prawa oraz poprawić bezpieczeństwo na polskich drogach. Nowe obowiązki i ostrzejsze kary już niebawem zaczną obowiązywać zmotoryzowanych. Ale po kolei…
Ministerstwo chce obniżenia minimalnej granicy wieku do uzyskania prawa jazdy kategorii B z 18 do 17 lat. Młody kandydat na kierowcę musiałby uzyskać pisemną zgodę rodziców lub opiekunów. Po zdobyciu prawka nieletni kierowca miałby prowadzić auto wyłącznie pod nadzorem dorosłego, doświadczonego kierowcy w wieku minimum 24 l. Taka osoba musi mieć najmniej 5-letni staż posiadania prawa jazdy kat. B. Nie będzie mogła mieć na przestrzeni tych pięciu lat zatrzymanego uprawnienia i za każdym razem musi być w całkowicie trzeźwa. Ministerstwo przyznaje, że przy tym rozwiązaniu wzór stanowiły państwa z wysokim poziomem bezpieczeństwa i kultury jazdy, jak m.in. Niemcy, Dania, Niderlandy, Francja czy Włochy.
Prawo jazdy od 17 lat i pod nadzorem dorosłego. To dobrze?
Ruch resortu można uznać za odważny. Ze statystyk policji wynika bowiem, że kierowcy w wieku 18-24 lata powodują w Polsce najwięcej wypadków drogowych. To grupa o najwyższym wskaźniku liczby zdarzeń na 10 tys. populacji – obecnie wynosi on 11,54. Druga najbardziej zagrożona grupa to kierowcy w wieku 25-39 lat – wskaźnik wynosi 7,14.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS