A A+ A++

Nowe możliwości komunikacyjne dla mieszkańców Kolna

Wczoraj (9.08) oddano do użytku prawie 35 km strategicznej inwestycji drogowej, międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, który połączy kraje bałtyckie z zachodnią Europą.

Nowy fragment drogi ekspresowej S61 od poniedziałku dostępny jest od węzła Kolno, poprzez obwodnicę Stawisk, do Szczuczyna. Oddany do użytku odcinek połączono z funkcjonującą już drogą ekspresową S61 oraz wprowadzono stałą organizację ruchu pomiędzy Stawiskami i Szczuczynem.

To kluczowa dla Polski oraz całego naszego regionu inwestycja. Dzięki „ekspresówce” mieszkańcy Kolna zyskają szybszy dostęp do dużych aglomeracji i przejść granicznych. Via Baltica, która docelowo ma liczyć 311 km to również szansa na rozwój całego powiatu kolneńskiego.

Kolejna potężna i zarazem flagowa inwestycja komunikacyjna polskiego rządu również nabiera tempa. W Łomży w piątek (6.08) przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego podpisali umowę na studium wykonalności dla trasy kolejowej, która prowadzić będzie przez trzy województwa: mazowieckie, podlaskie i warmińsko-mazurskie. Do sieci połączeń dalekobieżnych włączona zostanie nie tylko Łomża ale też Kolno, Pisz czy Orzysz. Po realizacji inwestycji czas przejazdu z Warszawy do Kolna wyniesie półtorej godziny.

Prace przygotowawcze dla planowanych tras potrwają około 14 miesięcy. W ramach STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego) powstanie analiza przebiegów planowanej linii kolejowej oraz dodatkowe specjalistyczne opracowania: techniczne, środowiskowe i ekonomiczne. Na ich podstawie spółka CPK wskaże preferowany przebieg linii (tzw. wariant inwestorski) w zakresie koniecznym do prowadzenia dalszych przygotowań.

Podpisany kontrakt dotyczy ok. 140-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 29 tzw. szprychy nr 3: Ostrołęka – Łomża – Giżycko. Pierwsze roboty budowlane między Ostrołęką i Łomżą ruszą w 2023 r. i potrwają do końca 2027 r. Odcinek z Łomży, przez Kolno do Giżycka obejmie lata 2028-2031.

Tylko na terenie województwa podlaskiego powstanie ok. 56 km połączeń kolejowych, a kolejnych prawie 265 km zostanie zmodernizowanych. W całej Polsce przybędzie 1800 km nowych linii z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK połączonych w 10 tzw. „szprych” kolejowych.

                                                   opracował: Andrzej Konopka (źródło: CPK, wrotapodlasia.pl)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent objaśniał mieszkańcom rewitalizację Lubianki
Następny artykułSkandaliczne treści na wystawie! Radny Łukaszewicz reaguje