A A+ A++

Potrzeby konsumentów

Wyzwaniem dla sprzedaży online w branżach, takich jak: medyczna, home&decor czy spożywcza, okazuje się znacznie zwiększona liczba osób kupujących online. W przypadku tej ostatniej (spożywczej) – powoduje to pojawienie się problemów logistycznych i poszukiwania rozwiązań w tym kierunku. Przyspieszony kurs cyfryzacji musieli także przejść seniorzy, którzy do tej pory stanowili nieliczny odsetek kupujących. W e-commerce dosłownie zawrzało. A potrzeby konsumentów sfokusowały się na poszukiwaniu wygody związanej z zakupami (szybka i łatwa dostawa, bezdotykowe płatności) oraz poczuciu bezpieczeństwa. To ostatnie okazuje się być istotnym driverem i decydentem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Jak zatem na te wyzwania odpowiedziały marki?

Grupa Domodi: dla kupujących i partnerów

To przede wszystkim moment idealny, aby pomyśleć o wdrożeniu kolejnych udogodnień dla konsumentów. W Grupie Domodi (podmiot skupia 3 polskie e-commerce: branża fashion: domodi.pl,  Allani.pl oraz branża home&decor: Homebook.pl) od połowy marca wdrażany jest szereg zmian mających na celu z jednej strony odpowiedź na nowe potrzeby użytkowników, a z drugiej: jeszcze mocniejsze wyeksponowanie sklepów i marek. W wersji mobilnej serwisu domodi.pl zaimplementowano kartę produktu, która ma już na etapie poszukiwania inspiracji odpowiedzieć na wszystkie pytania konsumentów. Dla partnerów, Grupa opracowała także obszerny poradnik, jak prowadzić komunikację i skuteczne działania online w dobie pandemii. Obecnie przyszła pora na to, aby dać użytkownikom jeszcze więcej poczucia bezpieczeństwa w momencie korzystania z samych serwisów, bowiem działalność edukacyjna portali (od infografik, przez poradniki aż po Q&A) odbywa się nieprzerwanie. Tym krokiem jest wprowadzenie specjalnych oznaczeń dla sklepów partnerskich wszystkich platform.

– Zmiany, jakie wdrażamy obecnie na naszych serwisach dzieją się w oparciu o preferencje użytkowników i potrzeby naszych partnerów – sklepów i marek. – mówi Paweł Piekarski, manager B2B w Grupie Domodi. – W związku z pandemią i towarzyszącym jej dynamicznym zmianom, będziemy na bieżąco publikować informacje dla użytkowników dotyczące bezpiecznych zakupów – teraz w nowej, zmodyfikowanej wersji w postaci podkreślania na listingach produktowych aspektów bezpieczeństwa związanych z naszymi partnerami. – dodaje.

Jak to będzie wyglądało w praktyce? Sklepy partnerskie serwisów Grupy Domodi, które będą spełniały określone wymogi m.in. płatność z góry czy wydłużony czas zwrotu, otrzymają dedykowane oznaczenie i zostaną uznane za “bezpieczne” dla użytkownika.

Fashion i home: sytuacja zastana

W branży fashion, zamknięcie galerii handlowych i sklepów stacjonarnych spowodowało, że większość marek przeniosła swoją sprzedaż do online’u.

– W Grupie Domodi wspieramy komunikacyjnie wszelkie promocje, wyprzedaże, kody rabatowe itp. Realizujemy także akcję #homewear promująca kategorie produktów, które są dostosowane do obecnych trendów zakupowych na rynku e-commerce, czyli do potrzeb użytkowników przebywających w swoich domach. – mówi Paweł Piekarski. – Jeśli natomiast chodzi o home, to w krótkim terminie nie widzimy dużego wpływu wirusa na decyzyjność zakupową, tym bardziej że jesteśmy w trakcie gorącego sezonu ogrodowego. Dlatego rynek ten wygląda stabilnie i notuje wzrosty. – podsumowuje.

Źródło: Grupa Domodi

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus: brak nowych zakażeń w mieście i powiecie
Następny artykułKoronawirus: czy kary za zmianę opon to dobry pomysł?