BMW zaprezentowało kultowe M3 CS nowej generacji. Auto legitymuje się osiągami godnymi supersamochodów.
CS to najbardziej ekstremalna i najmocniejsza odmiana M3. Obecna generacja napędzana jest – tradycyjnie – sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 3.0., który dzięki doładowaniu (M TwinPower Turbo) generuje 550 KM i 650 Nm (od 2750 obr/min). To moc o 40 KM wyższa niż najmocniejszym do tej pory BMW M3 Competition i o 70 KM większa niż w standardowym BMW M3.
Wzrost mocy uzyskano głównie poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania z obu turbosprężarek mono scroll z 1,7 do 2,1 bara oraz specjalny program sterownika silnika. Silnik uzyskuje maksymalną moc przy 6250 obr/min, a odcięcie obrotów następuje przy 7200 obr/min.
Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie cztery koła (M xDrive) za pośrednictwem 8-stopniowej przekładniu M Sterptronic z Drivelogic obsługiwaną dźwignią biegów na konsoli środkowej oraz karbonowymi łopatkami na kierownicy. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów pozwala na zmianę charakterystyki zmiany biegów. Do wyboru jest ustawienie komfortowe, sportowe oraz zoptymalizowane do jazdy na torze.
Napęd na wszystkie koła M xDrive opaty został na elektronicznie sterowanym sprzęgle wielopłytkowym, które zapewnia stały i w pełni adaptacyjny rozdział napędu na przednie i tylne koła. Oprócz podstawowego trybu 4WD kierowca ma do dyspozycji tryb 4WD Sport, w którym na tylne koła przekazywana jest jeszcze większa część napędu. Po wyłączeniu układu DSC (Dynamic Stability Control) dostępny jest również napęd wyłącznie na tylne koła.
Układ napędowy zapewnia fenomenalne osiągi. BMW M3 CS rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s, a do 200 km/h – w 11,1 s. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h wynosi 2,6 s (na 4. biegu) lub 3,3 s (na 5. biegu). Prędkość maksymalna BMW M3 CS wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.
Silnik BMW M3 CS ma liczne rozwiązania zaczerpnięte bezpośrednio z motorsportu. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS