„Wiemy, że jest spora grupa młodych ludzi, którzy mają w tej chwili poważne problemy w funkcjonowaniu w społeczeństwie. Mamy takich, którzy się wycofali z życia społecznego i żyją tylko i wyłącznie w wirtualnym świecie. Inni od dawna tylko imprezują” – alarmowała Barbara Nowak, małopolska kurator oświaty w rozmowie z „Naszym Dziennikiem”.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
-Powrót do szkół coraz bliżej. Co z maseczkami dla uczniów i nauczycieli? Ważne informacje od ministra edukacji
-System zmianowy i dystans społeczny. Polacy chcą powrotu dzieci do szkoły. Ciekawe wyniki badania społecznego
Musimy scalić społeczność, którą nam przez te kilka miesięcy rozbito
To, nad czym boleję, to dominujący dziś komunikat, który brzmi nakazami: dystans, odgradzanie się, uważanie na drugiego człowieka, bo jest potencjalnym zagrożeniem. To błąd. Dzieci muszą wiedzieć, że obok jest koleżanka, kolega, nauczyciel i wszyscy jesteśmy wspólnotą. A gdy ktoś z nas będzie miał problem, wzajemnie możemy na siebie liczyć. Musimy scalić społeczność, którą nam przez te kilka miesięcy rozbito
— powiedziała.
Wskazywała, że liczne klasy to niewłaściwe rozwiązanie, ponieważ będzie powodowało dążenie dyrektorów do hybrydowego modelu nauczania.
To próba uniknięcia trudności w szukaniu logistycznych rozwiązań, a przecież każde dziecko ma mieć zagwarantowany równy dostęp do nauki i nie jest absolutnie dopuszczalne wykluczenie uczniów z procesu nauczania w szkole pod pretekstem, że dorośli nie potrafią rozwiązać problemu bazowego szkoły
— oceniła.
„Dziecko przeżyło już czas izolacji, a teraz musi poczuć stabilizację”
Jeżeli koncentruję się na dziecku, to konstruuję takie rozwiązania, które nie spowodują pogłębienia traumy dzieci. Dziecko przeżyło już czas zatrzymania, izolacji, a teraz musi poczuć pewność i stabilizację
— wskazywała.
Takie podejście do dziecka, że na tydzień pójdziesz do domu przed komputer, a potem pójdziesz na tydzień do szkoły, budzi mój sprzeciw
— oświadczyła Nowak.
Dbajmy o higienę, przestrzegajmy zasad reżimu, ale nie rezygnujmy z normalnego funkcjonowania
— stwierdziła.
Nowak o Wierzchowskim: Cenię współpracę z nim
Zapytana, jak odebrała dymisję łódzkiego kuratora oświaty Grzegorza Wierzchowskiego, podkreślała jego zaangażowanie w walce z ideologią LGBT.
Jako jedyny spośród grona kuratorów podjął odważnie ze mną ten temat. W Telewizji Trwam byliśmy razem chyba cztery razy i wiem, że już wtedy wzbudziło to wielką złość na mojego kolegę
— mówiła. Przyznała, że nie ma wystarczającej wiedzy, żeby powiedzieć, jakim pracownikiem, z punktu widzenia pracodawcy, był kurator Wierzchowski.
Mówię o mojej współpracy z nim, za którą go cenię
— podkreśliła.
CZYTAJ TAKŻE:
-TYLKO U NAS. Wierzchowski: Nie wiem, co mam myśleć na temat mojego odwołania. Czy to jest jakaś zemsta?
-Odwołano łódzkiego kuratora oświaty. Wierzchowski kilka dni temu mówił o „wirusie LGBT”. Nowak: „Dziękuję Ci za nieugiętą postawę”
aw/Nasz Dziennik
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS