A A+ A++

Nowa Toyota Proace Max na rynku. Biznes japońskiej marki rośnie w rekordowym tempie

Toyota w 2019 roku odkryła żyłę złota. Japoński producent kojarzony z technologią hybrydową postanowił zbudować drugi filar swojego biznesu. W Polsce ruszyła pilotażowa budowa struktur nowej marki nazwanej Toyota Professional. Dziś standardy wypracowane nad Wisłą są powielane w Europie, a w 2023 roku padł rekordowy wynik – Toyota sprzedała ponad 140 tys. egz. aut użytkowych (modeli Proace, Proace City oraz Hilux).

Teraz producent zamierza w Europie przekroczyć granicę 180 tys. sprzedanych aut oraz zdobyć 7-proc. udział rynku i miejsce w Top 6 najpopularniejszych marek w 2025 roku. Żeby tego dokonać Japończycy szykują się do przyspieszenia ofensywy w 2024 roku. Koniem pociągowym biznesu ma być nowa Toyota Proace Max produkowana w Gliwicach. I okazuje się, że firma notuje sukces, zanim jeszcze samochód pojawił się w salonach…