A A+ A++

  • Toyota Prius nowej generacji rozpędza się w Polsce. Skąd wziął sie ten samochód?

  • Toyota Prius była sedanem – jak do tego doszło?

  • Nowy Prius teraz jako pięciodrzwiowe coupe, to najładniejsze wcielenie od 26 lat

  • Nowy Prius to stylistyczna rewolucja, oto wymiary i wnętrze

  • Nowa Toyota Prius na drodze zaskoczy nie tylko prowadzeniem

  • Jak jeździ Toyota Prius z hybrydą nowej generacji?

  • Toyota Prius z nową hybrydą ma spalać 0,5 l benzyny na 100 km, zasięg auta elektrycznego i haczyk

  • Realne zużycie benzyny szokująco niskie

  • Nowa Toyota Prius i koniec klasycznej hybrydy w Europie, ale dlaczego?

  • Nowy Prius z klasycznymi przyciskami, we wnętrzu dwa ekrany

  • Ile miejsca ma nowy Prius z przodu i z tyłu, oraz jaki bagażnik?

  • Nowa Toyota Prius to nie jest samochód dla taksówkarza. Jaka pojemność bagażnika?

  • Nowa Toyota Prius i cena w Polsce oraz wyposażenie seryjne

  • Nowa Toyota Prius w wersji Prestige i adaptacyjne światła drogowe

  • Najlepiej wyposażona Toyota Prius Executive i dach fotowoltaiczny, który zwiększa zasięg

  • Nowa Toyota Prius – dane techniczne, wymiary, osiągi

rozwiń

Toyota Prius nowej generacji rozpędza się w Polsce. Skąd wziął sie ten samochód?

Toyota Prius nowej generacji wyrasta w Polsce na kolejny przebój. Japońska marka zebrała już ponad 200 zamówień. Co ciekawe, w większości kierowcy decydowali się na ten samochód bez jazdy próbnej, składając rezerwację przez internet, czyli w ciemno. Tak startuje desant piątego już wcielenia najsłynniejszej hybrydy. Jak auto spisuje się na drodze? Zanim zakręcą się koła warto przypomnieć skąd w ogóle wziął się ten wóz…

Toyota Prius jako pierwsza w historii masowo produkowana hybryda zmieniła oblicze motoryzacji, zyskała status legendy oraz olbrzymią popularność. O swoją pozycję musiała jednak walczyć łokciami. Na świecie jako prototyp pojawiła się w 1996 roku, a na rynek wjechała 10 grudnia 1997 roku w czasie podpisywania protokołu z Kioto, w którym państwa z całego świata zobowiązały się do przeciwdziałania globalnemu ociepleniu.

Toyota Prius była sedanem – jak do tego doszło?

Pierwsze wcielenie Priusa było sedanem. Inżynierowie Toyoty wytłumaczyli wówczas, że jeśli komponenty hybrydy mieszczą się w takim nadwoziu, to i każde inne swobodnie będzie mogło przyjąć nowatorski układ napędowy. Ale nawet wtedy mało kto wierzył w połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Japończycy mimo wszystko uporczywie trwali przy swoim. Konsekwencja i pracowitość przyniosły owoce. Prius z generacji na generację zyskiwał zwolenników. Trzecia odsłona z lat 2009-2016 była nie tylko najbardziej opływowym samochodem na świecie (współczynnik Cx wynosił 0,25; dzieliła podium z Mercedesem klasy E W212) – wtedy też Prius stał się hitem w Europie.


Toyota Prius nowej generacji

/

Toyota


Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKs. Adam Boniecki laureatem nagrody im. bp. Tadeusza Pieronka „IN VERITATE”
Następny artykułPotrzebne pieniądze na leczenie chorej na raka bialskiej ginekolog. Trwa zbiórka